Met welk nummer werd afgelopen zaterdag langs de leeuw geopend?

Door het gestotter van Paul de leeuw heb ik het niet kunnen achterhalen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Dat is het vaak gebruikte "O fortuna" uit de Carmina Burana van Carl Orff.

Toegevoegd na 3 minuten:
BOEKEL - Koor Karakter is uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de tv-opname van 'Langs de leeuw' van aanstaande zaterdag 11 mei in Almere, wat die avond ook wordt uitgezonden.
Aanleiding voor Paul de Leeuw is de uitvoering van de Carmina Burana op 31 augustus op het Agathaplein in het kader van het 700-jarig bestaan van de gemeente Boekel. Dit alles onder de artistieke muzikale leiding van dirigent Lex Wiersma.
http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/159422/koor-karakter-bij-opname-paul-de-leeuw
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Carmina Burana is niet, zo als veel mensen denken van Carl Orff, maar door hem bewerkte middeleeuwse wereldse liederen.
Amadea
10 jaar geleden
De muziek is wel gecomponeerd door Carl Orff, ook al is hij gebaseerd op oude liederen.
Amadea
10 jaar geleden
Als je redeneert als Moolkeesje zou ook veel muziek van Johann Sebastian Bach niet van Bach zijn....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel weer een pracht van een vraag van te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan niet anders als het enigste en ook het juiste antwoord.