Kan ik tv-programma's ook kijken via internet (stream of iets) ipv direct van mijn tv?

Ik ga mijn tv-abo. opzeggen omdat we vrijwel géén tv kijken,er zijn toch nog wat programma's die ik graag wil zien zoals VI of Studio Sport.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

Studio Sport kan je gratis blijven kijken via de digitale televisie via de ether (DVB-T), in Nederland Digitenne genoemd naar het betaalpakket maar zonder abonnement kan je overal in Nederland Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3 en minimaal één regionale zender kijken.
Via internet zijn de ontvangers die je hiervoor nodig hebt voor een prikkie te koop. Heb je al een modernere tv dan kan die dat ook vaak ontvangen (even de specificaties in handleiding controleren), kwestie van een (dak)antenne aansluiten.
Afhankelijk van waar je woont is dit meestal binnenshuis te doen.
De modernere antennes die speciaal voor Digitenne geleverd worden zijn meestal voorzien van een ingebouwde versterker en daarvoor heb je op de meeste TV’s een aparte voeding voor nodig, een zg. power-inserter (5V).
Geen smartcard en ook geen insteekkaart nodig, die zijn alleen voor de overige zenders waarvoor je moet betalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de buurt van de grens kan je ook de buitenlandse (Belgische en/of Duitse) zenders gratis ongecodeerd ontvangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn verschillende ( betaalde ) services.
Ik zelf heb nooit een TV gehad omdat ik het niet boeiend genoeg vind. Programma's kun je kijken op uitzendinggemist.nl rtlgemist.nl etc
gewoon naar de site van de tv content aanbieder gaan dan kun je vaak wel wat terug zien.
Een verzameling is hier: kijkdirect.nl te vinden.

Verder is netflix.com bezig om naar nederland te komen waardoor je ook ( betaald ) series / films kan kijken. Maar helaas moeten we daar nog even op wachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt Ned 1, 2, en 3 + nog wat andere kanalen kijken via www.npo.nl.
10 jaar geleden
Als je je abonnement opzegt, zal de kabelkast gewoon blijven zitten. Na opzegging (in 99% van de gevallen vanwege verhuizing) blijft de provider geruime tijd nog het volledige basispakket (en nu dan gratis) geven. Daarna blijven ze nog Nederland 1 doorgeven. Mijn ervaring is dat ze dat meer dan een jaar doen.