Moesten ze bij Wie is de mol? dit seizoen (2013) hun mobiele telefoons inleveren? En waarom dit keer wel of niet?

Zolang ik me kan herinneren moesten ze bij Wie is de mol? altijd de mobiele telefoons inleveren. In dit seizoen heb ik gemerkt dat dit niet zo is.
Zo heeft Tania in de aflevering van Do 7 feb. haar telefoon op tafel liggen bij haar bord, terwijl ze gebeld worden door Art, die Carolien opneemt. (Zie afbeelding).
In de eerste aflevering is ook een kleine discussie geweest hierover tussen de kandidaten, maar is verder nooit op in gegaan. (Ook op het forum stond ook een disussie, maar ik kwam daar niet uit)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
2.4K

Antwoorden (1)

Volgens mij moeten ze allemaal hun telefoons inleveren omdat ze anders informatie van anderen kunnen vergaren over wie de mol is. De telefoon die daar ligt zal waarschijnlijk daar neergelegd zijn door iemand die bij het team hoort en wist dat art ging bellen. Volgens mij is dat ook alleen maar puur 'decoratief' de telefoongesprekken met art.