op welke zenders of in welke land komen genoemde datums van imdb?

op imdb kunje een serie zoeken bijvoorbeeld ncis seizoen 10 aflevering 10 is op 18 december `on air` geweest, op welke zenders of welk land is dat dan geweest?

Toegevoegd na 33 minuten:
enis er iets dat je uit rekenen wanneer die dan in nederland op tv komt?
bv 2 weken na de amerikaanse aflevering is die daarna te zien op sbs6 ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Als het over NCIS of een Amerikaanse zender gaat, is het de uitzenddatum van Amerika.
Als het een Nederlandse serie is, is het de uitzenddatum in Nederland.

Toegevoegd na 6 minuten:
Vaak kun je ook meer details bekijken over een serie en dan staat het land erbij.

Toegevoegd na 2 uur:
Uitbreiding: nee, dit is niet te zeggen.
Het ligt aan de zender of ze er geld in zien om een nieuw seizoen naar Nederland te halen en wanneer ze het uitzenden.

Met een populaire serie als Lost liep Nederland een week achter Amerika. Maar sommige andere series komen pas na een paar jaar hierheen, of slechts 1 seizoen.
Ritsuka