Welk TV-Programma besteedde er deze week aandacht aan slaaponderzoek/polysomnografie?

Iemand uit mijn familie vertelde me laatst dat er een TV Programma aandacht besteedde aan slaaponderzoeken/polysomnografie.
Ze was helaas vergeten welk programma en de uitzenddatum.
Het is maandag dinsdag of woensdag uitgezonden.
In dit programma werd uitgelegd hoe dit allemaal in z'n werk ging en ook uitleg over slaapapneu.

Wie weet welk programma ik bedoel & wanneer dit is uitgezonden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Het gaat over het meisje sanne, die narcolepsie (slaapwaakstoornis) heeft, samen met kataplexie (symptoom wat ermee gepaard gaat).

Het meisje sanne wordt gespeeld door Kim Schmidt, die in het echte leven ook narcolepsie icm met kataplexie heeft.

Er stond een stuk over in de telegraaf, in de fysieke krant van dinsdag 13 november 2012 op pagina 5. Op de digitale versie kon ik het niet vinden.

Toegevoegd na 41 seconden:
Kim wilde door in het programma mee te doen meer aandacht vragen voor haar ziekte.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is aflevering 17 van dokters, en uitgezonden eveneens op 13 november 2012 om 20.00 uur.

zie link naar video hieronder.