Wat is de beste opleiding voor een TV Presentator?

Ik wil graag bij de TV werken als TV presentator of wie weet wat. De TV trekt mij in ieder geval enorm!

Nu vind ik vooral cursussen op het internet over deze onderwerpen; zijn er ook echte opleidingen op dit vakgebied? Of is een goede cursus vaak al voldoende?

Toegevoegd na 24 minuten:
Extra uitleg: niet arrogant bedoeld maar ik denk dat ik talent hier voor heb en hoor dit ook van mijn omgeving!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
7.3K

Het beste antwoord

Presentator wordt je vooral met een vlotte babbel, je goed kunnen presenteren, een flinke dosis geluk, en de juiste contacten.
Echt een opleiding is er niet voor ,want het is niet iets dat in principe idereen kan 'leren', en elke tijd, ja, elk programma vraagt weer om een ander type presentator.

Vaak ook is presenteren maar een deel van het werk dat je doet ; achter de schermen moet er een hele hoop meer gebeuren, journalistiek of technisch, en zul je dáár primair een opleiding moeten zoeken/ een cursus volstaat dat inderdaad om de basis onder de knie te krijgen. Maar een commerciele, dure cursus is naar alle waarschijnlijkheid niet 'het pad naar succes'.

En dan is het vooral solliciteren, screentest doen, dat werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet wat gaan doen. Kijk eens of er een locale tv zender is in je gemeente en sluit je daarbij aan. Begin als vrijwilliger en probeer je op te werken. Misschien krijg je daar wel een baan. Dan probeer je bij je provinciale omroep te komen of je gaat werken bij de landelijke tv. Je hoeft echt niet meteen als tv presentator te beginnen als je er maar op het juiste moment bent als ze iemand zoeken.

Verder is het wel handig om een journalistieke opleiding te doen en geen cursus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
TV College, Dream Team Television, Gijsbrecht van Amstelstraat 66, 1213 CL Hilversum.
Het TV College geeft je die kans d.m.v. opleidingen die aansluiten op de vraag van de gevestigde omroepen en programmamakers.
Met docenten die hun sporen in de praktijk hebben verdiend, staat het instituut garant voor een gedegen TV opleiding.
Als presentator ben je het gezicht van het programma. De cursus presentatie is daar uitstekend voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet vooral een filmpje van jezelf sturen naar 'beginners'zenders als nickelodeon of mtv of zorgen dat je een screentest mag doen. Helaas bestaat calltv nietmeer anders had dat ook nog gekund.

Veel bermoedheden zijn begonnen bij tmf/mtv (bridget, tooske, sylvana) of call tv (John williams, lucille werner, pernille la lau) of kindertv (anniko van zanten). op dit soort zenders mag je veel fouten maken en kan je het vak leren.