Als ik een dvd afspeel op mijn breedbeeld tv dan kijk ik nog steeds door een 'brievenbus'. Hoe kan dat?

Ik heb een lcd tv en bij het tv kijken kun je het beeld wel aanpassen maar bij het kijken naar een dvd kan dat niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Je TV heeft een beeldverhouding van 16:9.
Heleboel DVD's zijn tegenwoordig opgenomen in een beeldformaat van 21:9. Dat past niet op je TV zonder dat je zwarte balken hebt, of delen afsnijdt.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okay. Als diezelfde film op tv is en ik bekijk hem kan ik het beeld wel 'oprekken'. Maar als er een dvd in de speler zit dan kan dat niet. Waarom niet?
AWM
14 jaar geleden
Op TV 'knoeien' ze met het formaat. Als je de film dan zonder zwarte balken ziet, dan moet je wel stukken missen, links en rechts, denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andere tv kopen dus... Met bioscoop formaat. ;-)
http://www.bright.nl/eerste-indruk-philips-cinema-219-tv
AWM
14 jaar geleden
@beerg: JA, die wil ik! Ze weten nog niet wat ie gaat kosten, vrees het ergste ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adviesprijs van 4000 Euro voor een beelddiagonaal van 1,4 meter!! ;-)
AWM
14 jaar geleden
Holy s**t. Misschien zakt de prijs in de toekomst, ik laat hem nog maar even hangen daar :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch maar je idee voor een betaalde antwoordsite maar weer eens uit de kast halen misschien. Whaha...

Andere antwoorden (1)

De televisie van vandaag heeft een beeldverhouding van 16:9, maar films worden opgenomen in 21:9. Om het beeld niet te vervormen krijg je aan de boven- en onderkant zwarte balken.

De Philips Cinema TV is momenteel de enigste televisie met een beeldverhouding van 21:9, mocht je het absoluut niet willen hebben.