Wie weet de jeugdjournaalaflevering/artikel dat wetenschappers een geluid hadden gemaakt zodat de trilhaartjes in het slakkenhuis weer overeind staan?

Een aantal jaar geleden was er een jeugdjournaalaflevering met dit onderwerp. Weet iemand deze aflevering (link) of een artikel hierover?

Toegevoegd na 17 uur:
Ik weet zeker dat het een jeugdjournaal aflevering was. Wetenschappers hadden een geluid ontwikkeld voor mensen die slecht hoorden of een "piep" in hun oor hadden (bij deze mensen komen de trilhaartjes niet meer overeind door een te hard geluid). Dit geluid weerkaatste in het oor en zo kwamen de haartjes weer overeind.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je zeker dat het geen klokhuisaflevering was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jip15, ik heb je reactie onder mijn antwoord gelezen, en daarom heb ik mijn antwoord toch maar weggehaald. Want dat ging toch over iets anders; je legt het nu veel beter uit. Ik zoek nog even verder: het is in ieder geval een interessant onderwerp.

Antwoorden (1)

Ik vind het geen jeugdjournaalonderdeel, is het deze van het klokhuis: http://player.omroep.nl/?aflID=11890173

Het gaat in ieder geval over trilhaartjes.