Wat krijgt 'de allerslechtste chauffeur van Nederland' eigenlijk?

De chauffeur die het meeste vooruitgang heeft geboekt, wint een auto. Maar wat krijgt de allerslechtste chauffeur voor 'prijs' behalve de titel en een trofee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
9K

Antwoorden (2)

Wat ik begrijp is dat de winnaars hun rijbewijs terug krijgen.

De verliezer mag dus opnieuw op voor zijn rijbewijs.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Allerslechtste_Chauffeur_van_Nederland

Toegevoegd na 2 minuten:
(natuurlijk kan dit (helaas) niet zomaar, dus is het voor de vorm.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het programma is NIET bevoegd om iemands rijbewijs af te pakken en op te laten gaan voor een nieuw rijbewijs dus dat antwoord kan niet kloppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vandaar ook de:
Toegevoegd na 2 minuten:
(natuurlijk kan dit (helaas) niet zomaar, dus is het voor de vorm.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yvke, die reactie stond er nog niet toen ik reageerde...
Sanzoo: sommige mensen realiseren zich tijdens de opnames dat ze echt niet meer de straat op kunnen en gaan dus gewoon akkoord. Vaak rijden ze ook amper. Je hebt ook twee groepen: de gevaarlijke maar veelrijders (de asocialen) en de groep die niet meer durft te rijden of alleen in de woonplaats. Ik vind die twee groepen teveel verschillen om ze in één programma te zetten.
walter
11 jaar geleden
Doorknippen van het rijbewijs is niet toegestaan.
Ook al geeft de betreffende persoon toestemming. Het rijbewijs is namelijk eigendom van de staat. Dus óf ze knippen voor de vorm, zoals Yvke1983 zegt, het rijbewijs door, maar is eigenlijk een nep-pasje, of ze zijn in overtreding. Overigens, als ze het rijbewijs werkelijk doorknippen kan de winnaar (of verliezer, hoe je het maar bekijkt) gewoon een nieuw rijbewijs aanvragen. Sinds de echte rijbewijzen zijn vervangen door pasjes, zullen die bij mensen ook wel geregeld doorbreken in de portemonnee. Dan hoef je ook niet opnieuw les te volgen.
En anders doe je gewoon aangifte van verlies.
Ik heb flink rond gezocht en de slechtste krijgt gewoon niets. Ze kunnen het rijbewijs niet afpakken alleen adviseren niet meer te gaan rijden.

Nog wat: Tijdens het programma krijgen ze wel allerlei lessen en leren ze dingen aan. Dat is dus de meerwaarde voor elke 'slechte' chauffeur. Verder heb je drie groepen slechte chauffeurs:
1 de snelheidsduivels die veel te veel risico nemen
2 de bestuurders die niet echt meer durven
3 de groep 'te oud om te rijden maar ze willen er niet meer stoppen'

De middelste groep heeft de kans om zich het meest te verbeteren, maar vaak durven ze gewoon toch niet te rijden. Als ze het vertrouwen krijgen in het programma kunnen dit weer zeer goede bestuurders worden.

Aan de eerste groep is weinig eer te behalen maar die zullen, als ze zich een beetje gedragen als beste uit deze programma's komen met de meeste kans om de auto te winnen. Helaas is de kans groot dat het dan een soort rij-examen wordt: eventjes nog netjes gedragen en dan weer los in het echte verkeer.

De laatste groep verdient het meest om een doorgeknipte rijbewijs te krijgen maar helaas mag dat niet. Wel zijn in deze serie en in de vorige serie de oudste bestuurders er eerder mee gestopt.