waarom bliepen amerikanen zoveel woorden weg op tv?

bijvoorbeeld: you are a *peep* hole

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Omdat Amerikanen puriteins en uitermate conservatief zijn. Geen enkel onvertogen woord mag te horen zijn op t.v. Intussen weet iedereen welk woord er achter de bliep zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat komt omdat Amerikanen deze worden niet uitgezonden willen hebben op de tv.
11 jaar geleden
Amerikanen zijn preuts, dat woord wordt meestal gebruikt om aan te geven dat ze niet tegen naakt kunnen. Als je met vakantie naar de VS gaat en je komt op het strand, ga niet half naakt liggen als meisje/vrouw want dat kost een boete.
Ook in taalgebruik zijn ze preuts, dat wil zeggen, alle niet "nette" woorden die hier gewoon hardop gezegd worden en ook op tv gehoord worden, worden daar weggebliept.

Voorbeeld :

wij zeggen hier 'gewoon' ....shit....
dit woord is in de VS een zeer lelijk niet-net woord:
dat zeg je niet! zij zullen iets zeggen als 'chips' of shoot,

Toegevoegd na 18 uur:
De jongere generatie is minder 'preuts' of puriteins, maar die neemt de beslissingen niet.
Degene die 'over de bliep-knop' beslist is het bedrijf dat het reclamecontract betaalt. Geen reclame = geen geld, geen geld = geen salaris of zelfs ontslag !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de jongere generatie toch echt niet hoor. overigens is - niet van mij.