Mag je het ek voetbal uitzenden in een jongerenvereniging uitzenden?

We willen graag met de jongerenvereniging het ek uitzenden. Mag dit zomaar? Moet je hiervoor uitzendrechten kopen?

graag met bron.

Toegevoegd na 19 minuten:
Het gaat om een tv uitzending... (Zoals veel kroegen doen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om een tv uitzending..
gvrox
12 jaar geleden
Wil je het nou uitzenden (met een TV zender bv, of op een lokaal kabelsysteem zetten), of gewoon vertonen op een TV in een jeugdcentrum ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon via digitenne op de beamer uitzenden. Gewoon via de NOS.

Antwoorden (2)

Als je BUMA betaalt mag het anders niet .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
BUMA(/STEMRA) heeft daar niks mee te maken, maar wel de partij die de uitzendrechten bezit (in dit geval waarschijnlijk de NOS)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BUMA betalen wij idd gewoon, maar dat gaat over muziek ;)
Als je alles netjes wil regelen, kun je bij videma terecht, die vertegenwoordigen de rechthebbende(n). Op http://www.videma.nl/templates/dispatcher.asp?gensubsub=true&page_id=2015 kun je specifiek voor het EK een vergunning regelen.
gvrox