Waarom moet het journaal altijd stipt optijd, op de seconde precies beginnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou het niet op tijd moeten beginnen? Ik wil jouw argumentatie daar op weleens horen.
Ik vind het in ieder geval wel zo prettig als een programma precies op tijd begint. En als het journaal niet op tijd begint kunnen de programma's daarna ook niet op tijd beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik niet maar andere programma's beginnen niet optijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meeste programma's beginnen wel op tijd
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik vraag me af of er een regel is die zegt dat het journaal op tijd MOET beginnen, ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk. En eerlijk is eerlijk, het begint ook niet altijd op tijd.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
omdat het praktisch is, als afspraken worden nagekomen

Het beste antwoord

Dat heeft iets met indeling te maken.
Alle programma's worden van te voren ingedeeld.
Meestal bij live programma's kan het zo zijn dat het iets wat uitloopt.
Maar zo zie je ook bijvoorbeeld tijdens een voetbal wedstrijd als ze in verlenging gaan, waar ze niet op hebben gerekend.
Zie je meestal iets in het scherm komen met : het nieuws begint nu direct na de wedstrijd/om ...uur

Ooit heeft iemand bedacht om het nieuws om 18:00 19:30 etc uit te zenden en daar houdt men zich aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat er mensen zijn die hun horloge daarbij op tijd zetten. Het is een teken van correctheid als een officieel bulletin op het juiste moment begint.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slecht antwoord amedea
Amadea
12 jaar geleden
Daar heb ik niks aan, moetwatvrag. Geef jij dan een beter antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou een beter antwoord is dat het gewoon zo ingesteld is op de tv. Jij praaat onzin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is echt een stukken beter antwoord?!
Doorgaans is de programmering zo strak uitgemeten, met vooraf opgenomen programma's, dat alles precies in elkaar past. Als er echter een live programma aan een journaal vooraf gaat, dan kan het wel eens gebeuren dat het journaal niét op de precieze tijd begint.
12 jaar geleden
Het nieuws is officieel en voor heel veel mensen heel belangrijk en dat hoort dus op tijd te beginnen. Andere programma's zijn veel minder belangrijk en er is geen man over boord als die niet op tijd beginnen, alhoewel dat natuurlijk óók niet gewenst is.