Hoe moet je ene journaal maken?

Ik moet voor school een journaal maken. Ik heb wel een camera, maar hoe moet je nou beginnen. Een beetje klakeloos beginnen of een plan maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
2.4K

Het beste antwoord

Het lijkt me makkelijk om de indeling van je journaal te baseren op een bestaand journaal, bijvoorbeeld van de NOS. Je kunt dan de indeling ongeveer hetzelfde doen, maar dan met andere nieuwsitems.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Intro: laat de belangrijkste onderwerpen zien die behandeld gaan worden.
Begin met de twee belangrijkste onderwerpen van dat moment, en zorg dat het derde onderwerp als laatste wordt uitgezonden; hierdoor hou je de kijkers langer geboeid.
Geef na de twee belangrijkste onderwerpen wat kort nieuws weer.
Laat het derde belangrijke nieuws zien.
Sluit af met een klein overzicht met wat er besproken is.