Wat is het maximale bedrag dat je kan winnen met een tegen honderd? En wat het minimale bedrag?

Ik bedoel het prijzengeld waarbij je geen escapes gebruikt bij het maximale bedrag maar wel bij het minimale bedrag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Bij een normaal spelverloop het meeste, als je de tegenspelers één voor één weg speelt. Want dan is de eerste 500 waard, de tweede 505 etc. dan kom je totaal uit op 259.368

Maar er schijnt ook een regel te zijn (volgens Wikipedia) dat als je 50 vragen zonder escapes goed hebt de resterende deelnemers 50.000 waard zijn. En dan kan je als iedereen na 50 vragen er nog zit wel 5.000.000 winnen.

Voor het laagste bedrag moet je iedereen gelijktijdig wegspelen, dan win je 50.000. Dat dat is nog altijd minder dan 50.000 bij de laatste tegenstander en een door de escapes verlaagd restsaldo van eerder weggespeelde kandidaten want dat restsaldo is minimaal 500*0,25*0,5*0,75 (= ongeveer 47 euro)