Is het waar dat er echt nagellakremover in sigaretten zit, dit hoorde ik namelijk in een reclame en vroeg me af of het echt waar was?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Er zit aceton in sigaretten, een giftig goedje dat voornamelijk vroeger in nagellakremover zat. Tegenwoordig worden de meeste nagellakremovers zonder aceton verkocht, juist omdat het zo giftig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ik heb mijn bronnen sneller gecheckt dan jij, maar ik heb de bronnen niet genoteerd omdat ik niets letterlijk heb overgenomen. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bliets:
Juist in zo'n geval is een bron heel interessant
om nog wat te kunnen doorlezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Bliets, het is niet logisch dat je geen bron zou hoeven noemen als je het in je eigen woorden hebt opgeschreven.

Andere antwoorden (1)

Nee, natuurlijk zit er geen nagellakremover in sigaretten.
In nagellakremover zitten wel stoffen die lijken op bepaalde schadelijke stoffen die ook in sigarettenrook zitten. Dat is even een andere volgorde.
Als het goed is dan staat het ook op de verpakking van nagellakremover.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf heb ik trouwens nagellakremover zonder aceton, maar dat is volgens mij niet de enige stof die minder gezond is.

Toegevoegd na 7 minuten:
Methylacetaat is ook zo'n stof die in nagellakremover zit, maar ik geloof niet in sigarettenrook.
(Hoe die nicotinevrije sigaretten werken dat weet ik niet, maar dat is een ander vraag.)