Wat is het verschil tussen een DVB-C en een DVB-C (HD) digitale tuner?

Ik ben op kieskeurig.nl aan het kijken naar een nieuwe LED tv. Nu zitten er in veel tv's digitale tuners ingebouwd. Nu zie ik staan: DVB-C en af en toe DVB-C (HD)

Nu wilde ik weten: Wat is het verschil tussen een DVB-C en een DVB-C (HD) digitale tuner? Ik dacht dat een DVB-C tuner sowieso HD beelden kon verwerken, dus klopt het dat deze beide termen identiek zijn? Of kan uitsluitend een DVB-C (HD) digitale tuner HD beelden verwerken en de DVB-C niet (in combinatie met het gebruik van een CI+ module van ziggo)?

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is nogal verwarrend zoals het op die site staat; de tuner op zich heeft niks te maken met wel of niet HD-zijn, maar de decodering daarachter wel. Een niet-HD signaal is in MPEG2, een HD signaal kan ook in MPEG2 zijn maar ook in MPEG4/AVC (ook wel genaamd H.264). Het zal wel zo zijn dat de extra aanduiding (HD) hier betekent dat ook MPEG4 ondersteund is. Toegevoegd na 1 minuut: Van Ziggo weet ik niet zo veel (heb zelf UPC) maar er zou een lijst moeten bestaan met gecertificeerde TV's, dus daarin zou je moeten kunnen opzoeken welke TV's zeker geschikt zijn voor een CI+ module van Ziggo. Toegevoegd na 4 minuten: Zie bron voor gecertificeerde TV's.

Bronnen:
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/...

Alle tv's met ingebouwde dvb-c(able) tuners kunnen met een HD signaal overweg. Als je een CI+ module kunt plaatsen in je TV, krijg je HD beeld als dat wordt uitgezonden (ziggo zendt niet alle zenders in HD uit). De tv zelf moet natuurlijk wel HD resolutie kunnen weergeven, maar voorzover ik kan overzien kunnen alle tv's dat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100