Wat moet ik doen, om op de KPNglasvezel TV de Franse zenders TF1, TF2 en de RTBF 1 te krijgen ?

Er zijn veel te veel Engelstalige en veel te weinig Franstalige zenders op de TV. Het peil van de Franstalige zenders is gemiddeld hoger, dan van de meeste Engelstalige (afgezien van BBC 1 en 2; die zijn buiten kijf goed. Wat kan hieraan gedaan worden ? Eerlijk is eerlijk, maar Nederland grenst aan de Franse taalgrens, maar nergens aan de Engelse, laat staan Amerikaanse.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Franse zenders wilt ontvangen kun je beter een satellietschotel nemen. Je betaalt voor Nederlandse zenders, maar er is een gigantische keus uit FTA-kanalen, waaronder veel Franstalige.

Het beste antwoord

Of NL niet aan de Engelse taalgrens raakt is maar de vraag, er ligt een zee tussen maar we zijn veel meer op Engelstalig gefocust in onze cultuur dan op Franstalig.
Ik vermoed dat je hooguit een verzoek kunt indienen bij KPN, en mensen kunt oproepen dat ook te doen - als genoeg mensen erom vragen zal KPN dat aan het denken zetten.