Hoe kan ik een oude buikige TV ongemerkt onklaar maken? Ik zit in een leuk "complot"en er wordt een nieuwe aangeboden

Ik bedoel zonder dat het uit elkaar ploft of in brand vliegt bij het aanzetten. :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Maak de afstandbediening kapot. Gewoon zo'n plaatje even een klein beetje verbuigen. Dan heb je er niet meer zoveel aan. Je kunt dan moeilijk overschakelen en het instellen van de zenders gaat niet meer goed. O ja, maar dan wel eerst dus de instelling van de zenders even onklaar maken. Dat ze niet meer zuiver zijn. Doe dan vervolgens net alsof ze te dom bent om te begrijpen wat de oorzaak is. Als het goed is dan doet het lampje op de afstandbediening het nog wel en lijkt het alsof het aan de televisie ligt. Toegevoegd na 4 minuten: Toevoeging: De eigenaar wil het cadeau niet accepteren? Anders moet je eerst een andere programmeerbare afstandbediening kopen waarin je alle functie van de oude overzet. Bij de Action zag ik heel goedkope afstandbediening liggen voor 1,50. Dan kan je de tv nog bij de kringloop afgeven. Maak je er misschien nog iemand anders blij mee. Toegevoegd na 14 minuten: Dit schiet me nog even te binnen: Je kunt er ook een kind bij zetten die met de 2e afstandbediening aan de gang gaat. Gewoon even overschakelen en gebruik je fantasie maar hoe je het defect kunt laten lijken. Moet wel goed verborgen blijven die 2e. Vanaf de straat is het bij die ouderwetse ook mogelijk geweest. Deden kinderen jaren terug regelmatig bij de oudere toestellen die niet zo goed zijn afgeschermd. Gewoon kwajongensstreken.

Het snoer voor de stroomvoorziening vlakbij de kast doorknippen, afdoppen en weer onzichtbaar aan de tv vastmaken.

Achterkant losschroeven, willekeurig draadje naar achterkant van de beeldbuis doorknippen, achterkant weer vastschroeven, klaar!

Als je de achterkant los maakt zie je zekeringen zitten. Die weghalen en even opschrijven in welke volgorde ze zitten. Kijk wel uit voor stroom en haal eerst de stekker er uit.

Stekker doorknippen, isolatiemateriaal ertussen proppen, vervolgens isolatiemateriaal eromheen plakken (wel in de kleur zwart) en wegwerken!

1.Het beeld zwart verven 2.De tv intapen 3.Stinkbommetje aan de achterkant plakken, stiekem aansteken. 4.Alle knopjes uit de tv en afstandsbediening halen.

met een magneet over het beeldscherm vrijven als ie aanstaat .als je dit lang genoeg doet gaat de kleuren kiezer kapot!

PAS OP Ook als de tv langere tijd uitstaat en losgekoppeld van het stopkontakt is, kan er nog spanning op staan!! Dus hoe dan wel? Ik neem aan dat het onopvallend moet? In dat geval even met het houtendeel van een hamer of een stok, enkele onderdelen van de print los stoten.

Alhoewel het eruit halen van de zekering ook mijn favoriet is kan je ook het ontvanggedeelte onklaar maken. Dat kan je doen door in de stekker van de antennekabel de kern lost te maken of hem met de metalen mantel in aanraking te brengen of in de tv bij het antennebus de kern losmaken van de bus. Gegarandeerd een sneeuw effect.

gewoon een kortsluiting maken in de TV. Bij het aanzetten klappen de stoppen uit je meterkast. Overtuigender kan bijna niet. Een magneet van bijvoorbeeld een speaker in de kast leggen is ook erg leuk. Hierbij krijgt het beeld alle kleuren behalve de goeie....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100