Ik wil via een usb stick op mijn tv een gedownloade film kijken maar welke codex heb ik dan nodig?

ik download de laatste tijd wat films (MKV, AVI, PAL, TS... b.v.) maar vraag me af welke ik dan het beste kan gebruiken. (heb een ambilight tv van phillips)

alvast bedankt :)

Toegevoegd na 2 minuten:
het kan denk ik ook op een externe harde schijf afgespeeld worden neem ik aan? (ipv usb..)

Toegevoegd na 28 minuten:
voor het geval de moderators mijn vraag willen verwijderen; ik heb een compensatie geleverd voor mijn gedownloade film.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
6.1K

Het beste antwoord

Uit de technische specificatie(s) van Uw Tv maak ik het volgende op :

EasyLink (HDMI-CEC): Afspelen met één druk op de knop, EasyLink, Pixel Plus Link (Philips), Passthrough van afstandsbedieningen, Audiobediening, Stand-by

Volgens mij zou Mpeg2 Uw toestel op deze wijze kunnen afspelen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik vraag me af of hij rechtstreeks vanaf een usb stickje iets kan afspelen ?
Je zult daarvoor toch een soort mediaspeler moeten hebben.
of dat een hd recorder waar je ook een usb stick in kan doen of een externe mediaspeler met opslagmogelijkheden
ik zou zeggen lees je eerst eens goed in want er mag dan en usb ingang op je ambilight zitten dat wil niet zeggen dat je daar rechtstreeks een usbstickje in kan steken dat lijkt me een beetje te simpel gedacht

Maar voor de aardigheid .mpg wil bijna altijd wel

succes
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig bezit bijna elke nieuwe TV een simpele ingebouwde mogelijkheid om van de USB ingang/SD kaart ingang divx/xvid/mpeg/jpeg/mp3 af te spelen. Het zou me verbazen als het niet op een tv zou zitten.
Ik doe altijd AVI en dat werkt perfect. Gewoon USB stick er in en hij gaat vanzelf al afspelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je de TV niet specificeert kan er niks specifiek over zeggen maar MPEG en AVI(divx/xvid) willen bijna altijd wel, als een divx/xvid niet werkt probeer er dan nog een paar soms pakt een TV niet elke specifieke codering. MKV, VOB en TS kom je nog maar weinig(niet dat ik weet) tegen op TV's daar moet je een aparte mediaspeler voor gebruiken of je PC direct op je TV aansluiten.

Gewoon wat op een USB-stick zetten en proberen dan merk je het vanzelf.