waarom huilen we als we "iets" zieligs zien op tv?

zo pink ik een traantje weg bv bij een flim van zwelgje van olivier bommel.Of als ik een bevalling zie en er een baby word geboren.

Toegevoegd na 2 minuten:
heb jij dat ook en waneer dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.2K

Het beste antwoord

heeft alles te maken met je emotionele ik...
dat maakt je een goed mens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kan gaan huilen van emotie, geboorte omdat dit herkenbaar is. Omdat je iets zielig vindt, en het je ontzettend kan aangrijpen. Verdriet van een ander waar je kippenvel van kan krijgen.

Ik kan janken als er onrecht met kinderen wordt gedaan ,dat ze worden gedumpt langs de kant van de weg, deze mensen zijn echt wanhopig, maar terwijl er in ons gezin nog ruimte over is en de wet zo moeilijk doet om kinderen te adopteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Technisch gezien triggeren je spiegelneuronen die emotie...

Ja heb ik ook, bijvoorbeeld nu bij deze vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 maar wat de f*ck loop jij te vertellen ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Technisch gezien triggeren je spiegelneuronen die emotie…
Er zit nog verdriet in je die eruit wil en verwerkt wil worden. Echter vaak zie je dit zelf niet, omdat het verdrongen is tot een onbewust niveau.

Lekker huilen zou ik zeggen, heerlijk die films he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik zin om eens lekker mijn tranen te laten lopen gewoon omdat dat zo kan opluchten. Dan kijk ik naar The Champ.
Heb die film sinds kort op dvd en gekeken met mijn puber zoons, er werd opvallend veel neuzen gesnoten, en stiekem traantjes weg gewerkt, dat zorgde bij mij weer voor nóg meer traantjes......:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je huilt bij zoiets omdat het emotionele herineringen opwekt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We huilen omdat het iets in ons aanraakt: vooral de herkenning van het verdriet of de emoties van een ander. Maar... veel televisieprogramma's worden ook gemaakt op dit tranentrekken. Programma's als Familiediner, Spoorloos of All you nee is love... met die ontmoetingen en die muziekjes eronder weten de programmamakers van te voren wat de 'huil-momenten' zullen worden.
Ik denk dat wenig kijkers ook zitten te huilen bij de ellende die dagelijks op het journaals is te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gebeurt mij meestal als ik er helemaal in opga wat ik zie