Waar kan ik een goede site vinden over de geschiedenis van de televisie?

Ik maak een onderzoek over de geschiedenis van de televisie, ik heb op veel site's gezocht alleen ik heb nergens echt de geschiedenis kunnen vinden alleen de geschiedenis van de nederlandse televisie, de programma's enz.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb Wikipedia gezien, alleen het moet een onderzoek van 10 blaadjes zijn, hierbij doe ik het ook over de geschiedenis van de reclame dus dat komt wel goed denk ik, misschien een site met iets meer informatie? wel heel erg bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Wikipedia, die heeft meestal goeie en betrouwbare informatie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Nederlandse_televisie

Toegevoegd na 6 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurentelevisie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Erik_de_Vries

http://nl.wikipedia.org/wiki/TROS
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wikipedia is een prima site hiervoor.

De Geschiedenis van de televisie samengevat van wikipedia:

De Nederlandse televisie begon tijdens de jaren 30 in het Philips Natuurkundig Laboratorium.

Tussen 1948 en 1951 volgden er experimentele uitzendingen.

Op 2 oktober 1951 was de eerste landelijke uitzending, vanuit studio Irene. De eerste zender kreeg de naam die het nu nog steeds heeft: Nederland 1.

In 1956 werd besloten dat er zou worden uitgezonden volgens het verzuilde systeem dat ook al voor de radio van toepassing was.

In 1967 was er voor het eerst reclame op de Nederlandse televisie en werd ook kleuren-tv geïntroduceerd.

Twee jaar later werd het open bestel ingevoerd en mochten nieuwe omroepen zoals de TROS en de EO toetreden tot de Publieke omroep. Ook werd de NOS als verzorger van algemene uitzendingen (met name nieuws en sport) opgericht vanuit de NTS, en kwam er een algemeen toezichtsorgaan: het Commissariaat voor de Media.

In 1989 begon de eerste commerciële omroep RTL Véronique met uitzenden. De Publieke Omroep bestond inmiddels ook al uit drie zenders.

In 1992 werden binnenlandse commerciële omroepen toegestaan.

Met de introductie van digitale televisie is er weer veel veranderd. Digitale televisie wordt meestal ontvangen via de kabel, maar door de digitale techniek kunnen er veel meer zenders worden meegestuurd. Dat laatste is ook gebeurd en op dit moment kunnen er honderden zenders worden ontvangen, waarvan vele zich richten op specifieke thema's. De Publieke Omroep heeft daar ook gebruik van gemaakt.

Een andere recente ontwikkeling is die van HDTV dat in 2009 werd ingevoerd op de publieke netten en de beeldkwaliteit zal vergroten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Edit: Ik heb een aantal bronnen toegevoegd.

Gezien je toevoeging zou ik alle bronnen doornemen en hier zelf een verslag van maken. Veel informatie zal dubbel zijn, maar dit is geen probleem, dat bevestigd enkel de juistheid van de informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het instituut voor beeld en geluid in Hilversum.
Daar al gezocht?
anneliez
12 jaar geleden
Redactie geschiedenis 24 daar kun je op inloggen en als je wilt kun je er ook nieuwsbrieven van ontvangen eens per week of 14 dagen gebruik het ook en is heel informatief.