Hoe krijg je een programma uit het buitenland in nederland op de buis?

ik schrijf een scriptie voor media en entertainment management, met de probleemstelling: welke weg legt een buitenlands programmaformat af voor het in nederland op tv komt?
Elke info is heel erg welkom, want ik heb niet echt een goed idee waar ik moet beginnen!
thanks!

Ik heb een heel leuk kinderprogramma op cbbc gezien. Dit format wil ik heel graag in Nederland op de buis krijgen. Maar een ingang bij de bbc, laat staan theorie over het aankopen van buitenlandse formats is moeilijk te verkrijgen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (7)

heeft te maken met schotels en satelieten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een format als in Prison Break dat gekocht wordt door RTL, of meer iets van de olympische spelen in Peking die live worden uitgezonden? Of een hele zender die in het buitenland te zien is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kantoor van Joop van den Ende, of de buitenlandse versie daarvan. De TV-wereld is redelijk gesloten, en programma-overnames vinden vaak plaats in het "ouwe jongens krentebrood" circuit. Ken wel iemand uit het verleden in Duitsland die dat professioneel doet en je kan helpen, stuur maar priveberichtje eventueel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat heb je dan al die jaren zitten doen in de collegebanken? Ik krijg sterk de indruk dat je qua kennis en inzicht nog helemaal niet toe bent aan het schrijven van een scriptie, wanneer je anderen op een volledig anonieme plek als internet, om hulp moet vragen.

Bel een producent of een omroep en vraag het ze.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://beelinetv.nl/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://nl.wwitv.com/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De welbekende film en televisie festivals zoals in Cannes. Worden veel, heel veel zaken gedaan. Daarnaast heeft iedere omroep ook eigen inkopers die zulke festivals aflopen om zaken te doen en die ook de hele dag daarmee bezig zijn.