Welke doelgroep heeft Koffietijd?

Vandaag ziek thuis en ik kijk tv naat Kofietijd. Nog nooooit gezien haha..
Op wie richt het programma zich?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dagtelevisie is vooral (en nog steeds) gericht op huisvrouwen. En dat in een tijd dat er steeds meer huismannen zijn. 't is allemaal vrouwenklets...
Koffietijd, gtst, the Bold, atwt, bah...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd...bah!

Het beste antwoord

Zelf denk ik vooral voor vrouwen. En dan denk ik aan huismoeders. Het is een beetje op een tijdstip dat je normaal gesproken moet werken dus vandaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

huisvrouwen van middelbare leeftijd.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou..een paar buurvrouwen van ons zijn jonge huismoeders( 26 en 28 jaar) en die kijken graag naar Koffietijd.
Dat is niet middelbaar hè?
En ze zullen niet de enigen zijn van die leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet alleen maar huisvrouwen van middelbare leeftijd nee. Dat zijn toch niet de enige mensen die thuis zijn rond die tijd. Beetje kort door de bocht dobbervandijkje.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is gewoon goed, alleen vind niet iedereen die term prettig.
Maar van 0 tot 25 heet je jong, vanaf 60 oud (of tegenwoordig : senior) en alles daar tussenin in van middelbare leeftijd ; precies de groep waar koffietijd zich op richt, en nog inderdaad voornamelijk vrouwen ook. Kijk maar naar de omliggende reclameblokken.
Voor mensen die niets beter te doen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ghahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat de - door een huismoeder is geplaatst. Kan bijna niet anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsof huismoeders niets doen!
Van mij nog een min, en ik ben student, geen huismoeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeii moet je niet studeren dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens koffietijd wel ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben huismoeder en zou in theorie best om die tijd tee-vee- en koffiepauze kunnen houden, maar hou toevallig niet van dit programma. Je antwoord heeft echter een buitengewoon denigrerende toon, die je niet siert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen huismoeder meer, maar toen ik dat nog wel was, keek ik ook wel eens. Toen had ik dus ook wel eens niets beters te doen. Dus dat "buitengewoon denigrerend" valt nog wel mee.
Wat een lange tenen allemaal zeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft niets met lange tenen te maken, des te meer met een onhandige formulering van jouw kant.
Ik vrees een beetje dat ik de doelgroep ben ; huivrouwen / thuisblijfmoeders tussen de vijfentwintig, dertig en de vijftig, zestig, die blijkbaar verondersteld worden 's morgens rond koffietijd voor de teevee te gaan zitten.
In mijn geval schieten ze hun doel(groep) volledig voorbij maar er zijn er ongetwijfeld genoeg die het wel kan boeien. Vroeger keek ik ook wel (toen ik eigenlijk de doelgroepleeftijd nog niet had, een jaar of 20 terug, de eerste seizoenen) maar ik ben me iets meer...door aan ontwikkelen zeg maar, en de informatie en het entertainment in dergelijke programma's ontgroeit.

Er komen echter ook vrijwel dagelijks nieuwe huisvrouwen/moeders/parttimemoeders bij, dus het zal ongetwijfeld altijd een breed publiek blijven trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je moeten "vrezen" om tot de doelgroep te behoren?
Overigens vind ik deze reactie meer "denigrerend" dan mijn antwoord. Jij vindt jezelf blijkbaar te ontwikkeld om naar een dergelijk programma te kijken. Ik vind dat niemand zich hoeft te schamen indien diegene het een leuk programma vindt. Kijk toch gewoon, je doet er niemand kwaad mee. Maar het onderwerp ligt erg gevoelig blijkbaar. Verder wil ik deze discussie hiermee beeindigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik helemaal voldoe aan de omschrijving van de doelgroep, maar niet aan het stereotype. En nee hoor, ik kijk naar de grootst mogelijke bagger, maar Koffietijd is daar niet bij, toevallig, omdat het me echt verveeld inmiddels. ;-) . Gewoon ontgroeid, ook niks mis mee.
Net zo min als mensen die er graag even voor gaan zitten - en niet zozeer omdat ' ze niks beters te doen hebben' .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen dit antwoord voegt niks toe. het is al 2x eerder gegeven
Ik vindt het oppervlakkig gezegd dat Koffietijd voor huisvrouwen is. Maar kan het wel begrijpen waarom er zo over gedacht wordt, want nog steeds zijn er huisvrouwen die erna kijken, en die ook bellen naar die show voor een quiz of een vraag (aan een gast in de show), en in hun tijdsbestek wanneer ze thuis zijn, komt dat programma, het is een eeuwen oude gang van zaken dat huisvrouwen die tijd thuis zijn. En in de tune van Koffietijd wordt er gezongen:Het is Koffietijd......... wat tijd voor jezelf. Dus er wordt gesuggereerd om jezelf te belonen, door te kijken.

Om de vraag te doorgronden naar een antwoord, zou je eigenlijk moet kijken naar de inhoud van het programma.

Het zou voor de redactie van Koffietijd, discriminerend zijn als zij daar zich over uit laten, immers de inhoud van het programma zou moeten wijzen naar de belangstelling van de kijkers. Helaas weet ik dit alleen maar subjectief te beoordelen.

Onderwerpen van het programma gaan over het algemeen over lifestyle onderwerpen, showbizz, bn'ers en gezins georiënteerde onderwerpen. Dus het is de doelgroep die in dit soort onderwerpen geïnteresseerd is; En dat zijn over het algemeen moeders, vrouwen rond de 30-60 jaar. Let wel: Over het algemeen hé, daar bedoel ik mee de meeste, maar daarnaast veel rtl4 liefhebbers. Die naar rtl 4 programma's kijken, en ook opgegroeid zijn met rtl programma's zoals GTST en dergelijke.

De reclame die om en tussendoor het programma komen, is ook een goede eikpunt om de bedoelde doelgroep te weten. Want je begrijpt ook voor wie een zwangerschaptest bedoeld is, of maandverband e.d.

Echter het wordt gesuggereerd en nooit uitgewezen voor wie een programma is, en naar welke doelgroep het wordt gericht, door hunzelf(de programmamakers). Het bestaat alleen maar in de vorm van leeftijd, denk aan Kijkwijzer die icoontjes heeft ontworpen zoals 6/12/16 etc., voor ouders die beoordelen moeten of hun pupillen/kinderen ernaar gaan kijken of niet. Bij Koffietijd is dit niet het geval.