Welke doelgroep heeft Koffietijd?

Vandaag ziek thuis en ik kijk tv naat Kofietijd. Nog nooooit gezien haha..
Op wie richt het programma zich?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zelf denk ik vooral voor vrouwen. En dan denk ik aan huismoeders. Het is een beetje op een tijdstip dat je normaal gesproken moet werken dus vandaar.

huisvrouwen van middelbare leeftijd.

Bronnen:
mijn moeder

Voor mensen die niets beter te doen hebben.

Ik vrees een beetje dat ik de doelgroep ben ; huivrouwen / thuisblijfmoeders tussen de vijfentwintig, dertig en de vijftig, zestig, die blijkbaar verondersteld worden 's morgens rond koffietijd voor de teevee te gaan zitten. In mijn geval schieten ze hun doel(groep) volledig voorbij maar er zijn er ongetwijfeld genoeg die het wel kan boeien. Vroeger keek ik ook wel (toen ik eigenlijk de doelgroepleeftijd nog niet had, een jaar of 20 terug, de eerste seizoenen) maar ik ben me iets meer...door aan ontwikkelen zeg maar, en de informatie en het entertainment in dergelijke programma's ontgroeit. Er komen echter ook vrijwel dagelijks nieuwe huisvrouwen/moeders/parttimemoeders bij, dus het zal ongetwijfeld altijd een breed publiek blijven trekken.

Ik vindt het oppervlakkig gezegd dat Koffietijd voor huisvrouwen is. Maar kan het wel begrijpen waarom er zo over gedacht wordt, want nog steeds zijn er huisvrouwen die erna kijken, en die ook bellen naar die show voor een quiz of een vraag (aan een gast in de show), en in hun tijdsbestek wanneer ze thuis zijn, komt dat programma, het is een eeuwen oude gang van zaken dat huisvrouwen die tijd thuis zijn. En in de tune van Koffietijd wordt er gezongen:Het is Koffietijd......... wat tijd voor jezelf. Dus er wordt gesuggereerd om jezelf te belonen, door te kijken. Om de vraag te doorgronden naar een antwoord, zou je eigenlijk moet kijken naar de inhoud van het programma. Het zou voor de redactie van Koffietijd, discriminerend zijn als zij daar zich over uit laten, immers de inhoud van het programma zou moeten wijzen naar de belangstelling van de kijkers. Helaas weet ik dit alleen maar subjectief te beoordelen. Onderwerpen van het programma gaan over het algemeen over lifestyle onderwerpen, showbizz, bn'ers en gezins georiënteerde onderwerpen. Dus het is de doelgroep die in dit soort onderwerpen geïnteresseerd is; En dat zijn over het algemeen moeders, vrouwen rond de 30-60 jaar. Let wel: Over het algemeen hé, daar bedoel ik mee de meeste, maar daarnaast veel rtl4 liefhebbers. Die naar rtl 4 programma's kijken, en ook opgegroeid zijn met rtl programma's zoals GTST en dergelijke. De reclame die om en tussendoor het programma komen, is ook een goede eikpunt om de bedoelde doelgroep te weten. Want je begrijpt ook voor wie een zwangerschaptest bedoeld is, of maandverband e.d. Echter het wordt gesuggereerd en nooit uitgewezen voor wie een programma is, en naar welke doelgroep het wordt gericht, door hunzelf(de programmamakers). Het bestaat alleen maar in de vorm van leeftijd, denk aan Kijkwijzer die icoontjes heeft ontworpen zoals 6/12/16 etc., voor ouders die beoordelen moeten of hun pupillen/kinderen ernaar gaan kijken of niet. Bij Koffietijd is dit niet het geval.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100