Waarom gaat er in één live programma op tv nooit iets geweldig mis?

In al die jaren is alleen Anneke gronloh van de trap gevallen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

Er gaat best wel het nodige mis, maar ook al is het live, vaak lopen ze toch 10 seconde achter op tv, zodat ze eventueel nog kunnen improviseren en in het uiterste geval kunnen stopzetten, door o.a. een reclameblok tussen te voegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij moet nog n week dus teruggg hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, ik vat hem :)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zomerslaapje ja!! Héhé vd week snaptte je hem niet!

Andere antwoorden (11)

Er gaat heel veel mis bij live-programma's.
Kijk maar eens dagelijks om acht uur naar DWDD.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan lig ik er net 2 uurtjes in,moet snachts werken ik neem het wel op
In talkshow van Karel vd Graaf begon er n gast te schieten!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze lopen gewoon een paar minuten achter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb eens een presentator van een showprogramma met microfoon en al achterover in een bak water zien vallen, maar dat is al lang geleden. Nog nooit iemand zo beteuterd zien kijken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk gaan er wel dingen mis. Dat dat niet zo vaak is, komt waarschijnlijk doordat alles goed voorbereid is, en men zich goed concentreert en met mensen werkt die ook goed onder spanning kunnen werken. En bovendien: hoe vaak gebeurt het in het dagelijks leven dat je valt? Bijna nooit, dus waarom in een live programma dan wel?

Daarnaast denk ik dat er best vaak iets fout gaat, maar je gewoon niet alle programma's kijkt en dingen ook weer vergeten worden. Hier trouwens een mooi voorbeeld van iets dat fout gaat tijdens een live uitzending: http://www.dumpert.nl/mediabase/934981/ec028205/playback_fail.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de spanning van een live-programma zijn presentator en crew uiterst alert en geconcentreerd.
Er gaat altijd wel iets mis, maar dat is helemaal niet erg,
dat is gewoon menselijk en valt vaak niet eens echt op,
omdat de presentator daar direct op anticipeert.
Grote drama's gebeuren er meestal niet maar dat ligt
ook niet in de lijn van verwachting omdat het programma
een duidelijk draaiboek heeft waardoor weinig kans op
extremiteiten.

Zaken als het gevecht bij Karel van de Graaf, het Apeldoorndrama, Emile Ratelband en Professor Vroon bij
Jack Spijkerman en het Dodenherdenking-incident komen
niet vaak voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jan lenferink heeft ooit een klap van een Hell Angel gehad en in een uitzending van Karel vn de Graaf is ooit geschoten en gevochten.
Er gaat dus zeker wel eens wat goed mis. Echter de producenten zullen zo veel mogelijk risico s uitsluiten door goed te organiseren. Soms wordt ook het goed misgaan een onderdeel van een live uitzending )Jerry Springer is een bekend voorbeeld, daar vlogen mensen elkaar gewoon in de haren en zelfs het publiek deed gretig mee.
Bij het selecteren van de kandidaten werd daar zelfs rekening mee gehouden dat ze vooal maar veel kijkcijfers trekken en dat deed het wel.
Ook waren er speciaal getrainde mensen aanwezig om de vechtersbazen te scheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in een supermarkt gaat toch ook niet zo vaak iets mis?

bij hilversum hebben ze wel een streng deurbeleid dus ja bij de deur zien ze al een beetje aan je wat voor een type je bent

ook hebben veel probleemveroorzakers die je bijv in de randstad ziet geneens het geld voor een treinkaartje naar hilversum.... ja dat verschilt ook heel veel hee?

dus ja in hilversum zie je dus vaak geen alcolisten ofzo of herrie makende verslaafden of zwervers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zo dikwijls als op b.v. een kantoor of een bedrijf gaan er dingetjes in rechtstreekse TV uitzendingen niet altijd zoals ze moeten gaan.

Echter voor de TV wordt dikwijls verbloemd door bijvoorbeeld iets op een andere camera over te laten nemen. Of een camera wordt even op het publiek in de zaal gericht. Opdat het grote publiek er maar zo weinig mogelijk van merkt. In het ergste geval verschijnt het bordje "storing, een ogenblikje geduld a.u.b."

Verreweg de meeste uitzendingen zijn echter tevoren opgenomen waardoor de blunders en de foutjes er al uitgefilterd zijn. De indruk wordt daardoor gewekt dat het allemaal feilloos toegaat, daar.

En wat denk je van de bloopers? Dat zijn alle fouten op rij uit zover rechtstreekse als niet rechtstreekse TV uitzendingen.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van koninginnedag 2009?

Er gaat best vaak van alles mis... maar mensen die liveshows maken zijn vaak heel goed in het verbloemen van missers... dan doen ze net alsof het zo hoort, en hb je als kijker niets in de gaten... alleen van de trap vallen zooals Anneke Grönloh,...tja daar wordt het wat moelijker om te doen alsof dat zo hoort...
Willem Duijs heeft vroeger ooit eens een krokodil in zijn show gehad... nou hij stond gillend bovenop de bankjes...net als de rest van het publiek, toen dat beest plotseling 'actief werd' ... maar meestal zijn de missers gewoon niet zo spectaculair...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gaan zeker redelijk vaak dingen mis in een live-show
Dit word zo geinproviseerd opgelost dat dit bijna niet opvalt.
En de live-uitzendingen worden echt heel vaak van te voren gerepeteerd.
Het liefst willen ze niets voor het toeval overlaten.