Is dat nou allemaal waar wat er allemaal gebeurd in ''Het zesde zintuig'' op RTL4?

Als we er landelijk achterkomen dat wat RTL doet helemaal niet mag, en dat het niet waar blijkt te zijn? wat dan?
Begrijp me niet verkeerd, ik acht het ook mogelijk maar wat nou als het allemaal bullshit schijnt te zijn, dat die paragnosten allemaal acteurs zijn (net als bij die belspelltjes) ;-)

wat dan? Wat zijn de consequenties voor een zender zoals rtl?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (5)

Als dit bedrog zou zijn, wijst de praktijk uit dat hele volksstammen het bedrog direct zullen vergeven. De wens dat paranormale zaken bestaan is gewoon te sterk.

We weten allang dat het niet klopt wat hier wordt getoond. Het is best mogelijk dat die paragnosten zelf net zo hard geloven in hun kunnen als hun volgelingen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze werkelijk iets kunnen.

Als paragnosten werkelijk dingen kunnen "zien", of dingen kunnen voorspellen, of dingen kunnen beïnvloeden, zou de natuur deze mogelijkheid allang hebben ontwikkeld. Toch zien we nooit dat een poema alvast klaar gaat liggen op de plek waar de gazelle straks langs zal komen. Voorspellen is kennelijk onmogelijk. De leeuw kan de gazelle ook niet met gedachtenkracht dwingen een bepaalde route te volgen.

Er staan nog steeds enorme prijzen te wachten op de paragnost die laat zien dat de dingen die bij RTL worden getoond, ook echt mogelijk zijn. Toch durft slechts een enkeling die uitdaging aan. En al die enkelingen die het durfden, hebben jammerlijk gefaald.

Ik denk dat dat genoeg zegt.

Toegevoegd na 17 minuten:
De ervaring leert dat het veel minnetjes oplevert als je voor je mening uitkomt. Vooral als het een niet zo populaire mening is.

Tja, laat maar komen. Mijn mening wordt wel beïnvloed door argumenten, maar niet door minnetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterker nog, het IS allemaal bullshit. Ik zou zeggen, lees onderstaande stukken maar eens door om te begrijpen waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is sowieso bullshit en ik denk dat er bitter weinig gebeurd als het uitkomt. Gewoon even peuren in diepe wonden voor kijkcijfers. Thats it. En eh die gekken die denken dat ze het kunnen zeggen niks. Ik heb wel ervaringen ermee overigens en ik kan zeggen dat zoiets wel bestaat maar het zit meer in het kunnen lezen van mensen. Mensen en hun emoties sneller dan de meesten zien en begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een zender als RTL zou niets gebeuren, ooit kwam ook uit dat Char de boel flesde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer er 'bewijzen' zullen komen dat de paragnosten in het zesde zintuig geen bepaalde gaven bezitten, dan gebeurt er naar mijn idee helemaal niets. Wellicht brengt het weer even commotie in de maatschappij en hebben we weer even een gespreksonderwerp. Het is namelijk niet te bewijzen dat deze mensen niet over gaven beschikken, net zo min dat er te bewijzen valt dat ze ze wel hebben. Zolang dit zo blijft zullen er ook geen consequenties van komen. Wat betreft Char is het precies zo, de meningen zijn verdeeld en dat is het. Mocht het zo zijn dat het allemaal in scene is gezet en dat de paragnosten acteurs zijn, dan wordt het verhaal wat anders. Maar dan geloof ik nog niet dat het veel consequenties zal voortbrengen. In het ergste geval worden ze misschien aangeklaagd, maar een grote maatschappij als RTL is hier wel tegen bestand.