De beelden in het programma "Life", zijn dat echte beelden?

EO, Nederland 1.

Omdat ze 20 verschillende camera posities gebruiken op de bodem van een zee of oceaan, ontzettend dicht bij vissen, haaien en weet ik veel wat voor dieren allemaal.

Verder zien de kleuren er allemaal erg helder uit en zie je nooit wat drijven in het water.

Dus zijn het echte beelden, gemaakt in de zee, of zou het ook een aquarium kunnen zijn (en met de muziek en alles wat spectaculairder gemaakt)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ik heb de complete dvd-serie van Life. En aan het eind van iedere dvd is er een 'making of'. En ja, het zijn echte beelden, waarvoor ze soms levensgevaarlijke situaties risceren. Het is heel leuk om ook die 'making of's te kijken. Verder zal het best mogelijk zin dat de beelden met het een of andere programma bewerkt, maar de beelden zijn wel degelijk echt!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is echt. Sommige dingen kun je gewoon niet namaken zoals pinguïns op een ijsschots. Met computers kun je de helderheid en contrast wel verbeteren zodat alles wat spectaculairder wordt, net zo met de camera standpunten, als het met 1 camera uit 1 hoek is gefilmt is ee niks aan te beleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heleboel beelden zijn opgenomen met een zgn. Highspeed camera en dit ook in HD kwaliteit(en sommige ook in 3d).

Met een highspeed worden beelden 10.000 keer sneller opgenomen als je at dan in normale modus afspeelt krijg je de mooie beelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vorige antwoorden, en als aanvulling: De beelden die in zee zijn opgenomen, komen uit delen van de zee die zo extreem helder zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In natuurseries plakken beelden van verschillende bronnen aan elkaar, en doen ze alsof ze er zelf bij waren. Of ze filmen tijdenlang op dezelfde plek, en monteren het alsof het op één moment gebeurd is.
Muziekje erbij, spannende verhaaltjes ("het dier is zich als geen ander bewust van het gevaar...").
Bij vissen (zoals vandaag, woensdag) is het wat minder goed te controleren, maar wanneer het gaat over bijvoorbeeld Afrikaanse grote dieren, dan zitten wij thuis altijd op de bank de foutjes te zoeken. Dan heeft het leeuwenwelpje in de hoofdrol ineens in een opname een bruin randje om een oortje, en dan weet je dat het een opname van een ander dier is. Of in een spannende scene met vluchtende gnoes is het licht op de vlakte ineens anders.
Dat maakt die natuurfilms zo spannend: waar wordt de suggestie gewekt, waar worden we misleid?