Is het mogelijk om een upc hd zender een ander nummer toe te wijzen?

Ik heb gister hd zenders van upc genomen en nu zag ik dat de hd zender rond kanaal 70 zaten. Bijvoorbeeld nederland 1hd staat op 71. Is het mogelijk dat ik dit gewoon op 1 kan zetten? Anders moet ik iedere keer via guide naar 71 etc.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (1)

Nee. UPC heeft de mogelijkheid om zenders van nummer te laten verwisselen uitgezet op hun decoders. Er zijn namelijk zenders die betalen voor een gunstige plek (een laag nummer) en daarmee is de deal gemaakt dat de consument zelf daar niets aan kan wijzigen. Met de kennis dat je decoder die mogelijkheid in principe wel heeft, is dit vrij irritant.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Did redenering gaat niet helemaal op, want Ned1 zit bij UPC in HD op 71 terwijl de nier HD versie op 1 zit! Dan zou het toch logisch zij dat Ned,1 Hd op 1 zat en niet op 71?
escape
10 jaar geleden
Nee, de meeste mensen kijken naar 'niet-HD', dus zetten ze dat voor je op 1. Mijn betoog is dat je zelf de volgorde niet kunt wisselen, ondanks dat het in principe kan met dat kastje. Omdat ze het niet willen hebben, dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Favorietenlijst.
http://www.upc.nl/pdf/upc-gebruiksaanwijzing-digitale-tv.pdf
Pagina 3