Mag ik digitenne op zeggen nu met die storing? Contract loopt nog.

Hier in drenthe heb ik dus nu die zendmast ingestort is helemaal geen bereik meer. Ik begreep dat de noodmast al staat en in werking is, maar de ontvangst was altijd al net goed genoeg, dus ja, zo'n noodmastje van ik geloof 100 meter geeft hier geen signaal. Wat kan ik doen? Tijdelijk over op gewoon weer kabel tv? En kan ik het abonnement in dit geval opzeggen?
Het kan volgens mij nog wel weken duren voordat er een nieuwe mast staat. Vergunningen moeten aangevraagd worden en die mast moet nog gebouwd worden natuurlijk. Wat kan ik het beste doen nu?

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=102224

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Digitenne en andere kabel maatschappijen kun je dankzij Opta (de digitale waakhond) per maand opzeggen. Digitenne zal zich er op beroepen dat er sprake is van overmacht en vervolgens levert Digitenne niet het product waarvoor jij betaalt. Ik ben van mening dat Digitenne wel met een schikkingsvoorstel komt bij haar clientele. Ik zou in jouw geval via de kabel een tijdelijk abonnement nemen. Ga je alleen voor de analoge TV dan zijn er geen verdere kosten. Ga je voor digitaal dan zul je daarvoor een digitale ontvanger plus smartcard moeten aanschaffen. In het goedkoopste geval ben je dan ongeveer 100 euro armer. Maar als je TV wil blijven kijken dan zal je moeten investeren. Ik verwacht niet dat het probleem Lopik / Smilde snel is opgelost. Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn natuurlijk wel de aansluit- en abonnementskosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben digitenne nu een maand of 7 en daarvoor hadden we van ziggo tv. Daar hadden we toen zo'n bakje voor gekocht met zo'n kaartje erin. Ik denk dat dit bakje het nog steeds wel zal doen? Natuurlijk wel met een abonnement erbij natuurlijk....dat bakje koste toen idd zo'n 100 euro. Zal ik dan nu nog steeds met die maand opzegtermijn zitten? Want als ik een maan lang door moet betalen voor een zwart beeld, dat vind ik absurd! Het gaat me echt niet om die 12 euro hoor, maar ook om het principe....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de klantenservice bellen, in de algemene voorwaarden zal vast wel iets staan dat KPN in een dergelijk geval niet aansprakelijk is voor het uitvallen van het beeld, maar je mag verwachten dat ze toch een oplossing aanbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi dat je die digitale ontvanger nog hebt. M.i. hoef je niet te betalen voor iets wat niet geleverd wordt. Ik kan helaas ook geen koffiedik kijken wat Digitenne voor actie hier onderneemt. Maar ik neem aan dat jezelf wel een beetje kan Googelen op Digitenne. Via Ziggo kan je per direct een abonnement afsluiten en je smartcard weer laten activeren. De extra kosten zou ik verhalen op Digitenne omdat zij in principe aansprakelijk zijn voor de levering van een deugdelijk product (beeld en geluid) Voor de paar eries zou ik ook niet met een zwart beeld willen zitten. En begrijp dat hier ook sprake is van overmacht. Zonde dat die mast is omgevallen. Deze beelden deden echt pijn. Jarenlang geleden toen ik pendelde tussen Steenwijk en Assen was dit een vertrouwd beeld. Een van de tuidraden is in het verleden eens door een straaljager geraakt. Toen zat er al een knak in. Vanuit mijn slaapkamer- en zolderraam heb ik uitzicht op de mast van Ijsselstein (Lopik) welke zoveel op die van Smilde lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als wij naar mijn tante gingen was het altijd zo dat als we bij die toren kwamen dat we een snoepje kregen, en de andere kant op, richting oma kregen we altijd bij de watertoren (wat nu een hotel is) een snoepje!
Leuk he, van die herinneringen over een gebouw......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker en die herinneringen roepen ook weer de associaties met mijn opa en oma. Smilde was een rots in de branding en een baken voor onderweg. Die herinneringen zij mij dierbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb nog steeds zwart beeld, maar hoef geen abbonement geld te betalen en heb nu eerst even ziggo kabel.

Andere antwoorden (3)

Zou geen kabel nemen omdat je er dan 1 jaar aan vast zit alvorens je maandelijks kan opzeggen. Kijk je dan naar de kosten adviseer ik tijdelijk een satellietschotel te nemen met de goedkoopste smartcard. Een campingset is niet zo duur Heb je in de toekomst weer eens storing heb je ook gelijk alternatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen correct antwoord. Bij Ziggo (en die mogelijkheid heeft de vraagsteller) gaat de opzegging per direct in. Ook als ik naar Mijn Ziggo ga zie ik de eerstvolgende datum van opzegging. En dat is binnen een maand. In mijn antwoord refereerde ik hieraan dankzij Opta. Ook voor het kijken met een schotelantenne zijn voor bepaalde zenders abonnementskosten verbonden. Vraagsteller heeft een kabel en dig. ontvanger. Zolang er voor Digitenne geen oplossing wordt beboden zou ik hiervan gebruik maken.
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/veelgestelde-vragen/
Inderdaad kun je Digitenne per maand opzeggen, als je echt niks ontvangt kun je natuurlijk proberen om per direct op te zeggen.
Maar kijk eerst naar wat je dan neemt, voor de beste kwaliteit kun je kabel nemen als dat bij jou kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je per direct opzeggen? Denk dat digitenne best wel met de nodige voorstellen zal komen en oplossingen aan het zoeken is. Tot zolang zou ik een alternatief (Ziggo) gebruiken. Denk dat het voor alle partijen lastig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad hoef je niet direct op te zeggen, maar als hij wil kan dat dus wel als ze in gebreke blijven.
Ik denk dat het inderdaad een behoorlijke tijd gaat duren voordat dit probleem is opgelost. OPZEGGEN... zou je kunnen doen maar denk niet dat ze daar op ingaan. Zoals al eerder werd gemeld zullen ze zich denk ik wel beroepen op onmacht. Indien je natuurlijk al veel problemen hebt met digitenne, en zoals je zelf al zegt dat je ontvangst al net genoeg was kan ik me je reaktie zeer goed voorstellen. Persoonlijk denk ik dat er "ontevreden" digitenne kijkers in het gebied van Smilde deze brand gebruiken om onder het contract uit te komen, wat ze waarschijnlijk anders misschien wel niet zou lukken. Dus tja... de meningen blijven verdeeld.

Wat ik veel erger vind, nog erger dan dat we geen tv kunnen kijken (we zetten wel een DVD-tje op, zo komen die ook weer eens uit de kast) is dat de MOBIELE TELEFONIE plat ligt. Je zou maar een gsm van KPN hebben, dan ben je totaal van de buitenwereld afgesloten als je niet in het bezit bent van gewone telefonie.

Ook de mast in Lopik schijnt te zijn getroffen door brand. I.i.g. is daar de schade minder groot dan in Hoogersmilde, die is totaal verloren. Er wordt verwacht dat alle zenders op Lopik binnen enkele dagen wel weer in de lucht zijn. Dit zal voor Hoogersmilde een héél ander verhaal zijn. Er wordt momenteel een noodmast v.u. Amsterdam aangevoerd. Deze zal voor Digitenne en FM worden ingezet. Hoe het gaat m.b.t. de mobiele telefonie is nog niet te zeggen.

Hoe we het ook wenden of keren, het is voor Smilde het allerslechtste scenario wat ze zich maar kunnen wensen. Hier was niemand op voorbereid.

Ik denk echter wel dat we toch van KPN mogen rekenen op een korting of zelfs vrije (tijdelijke) abonnement voor de geleden schade die we als digitenne kijkers nu hebben.