Ik kan mijn antenne instalatie wizard van digitenne niet veranderen in een andere provincie

Heb momenteel maar 4 zenders duits pfff,en heb digitenne ook al veranderd in fabrieksinstelling maar dan nog geeft hij geen andere provincie aan hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

De Digitenne-ontvanger stelt zich automatisch in op de Nederlandse zenders, als die momenteel bij jou uit de lucht zijn en je bent te ver van andere zenders in andere provincies dan kan de ontvanger ze niet vinden.
De FTA-zenders van Duitsland kun je kennelijk nog wel ontvangen, een Digitenne ontvanger blokkeert extra buitenlandse zenders niet.
Wat je kunt proberen om toch nog een andere provincie te ontvangen:
Plaats je ontvangstantenne zo hoog mogelijk, verleng de draad eventueel.
Een buitenantenne kan al veel verbeteren, maar probeer eerst met de binnenantenne aan een verlengkabel of er op jouw locatie überhaupt ontvangst mogelijk is.
Laat de ontvanger met de verplaatste antenne een paar keer de automatische zenderzoek doorlopen.
Op de afbeelding een Digitenne buitenantenne.

Toegevoegd na 1 uur:
KPN gaat proberen het zendvermogen van Digitenne-zenders rond de getroffen mast op te voeren.
Als je geluk hebt kun je naast bovengenoemde tip door af en toe proberen weer een aantal kanalen te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat je niet in het bereik bent van die zenders, maar ook omdat je Digitenne-ontvanger (vanwege KPN) zo ingesteld kan zijn dat alleen de ontvangst van Nederlandse zenders van je eigen gebied mogelijk is.
Als je niet al te ver van de Duitse grens woont zijn er een heleboel vrije Duitse zenders, maar het beleid in NL verschilt kennelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaat denk ik om een topfield ontvanger. Ik kan alleen zeggen dat de ontvanger dan kapot is, of dat je in drenthe woont waar de digitenne werd verzonden vanaf de gisteren omgevallen mast. Je kunt ook voor jouw regio googlen op digitenne handmatig instellen.