In welk jaar en welke maand mochten geen reclames meer voor sigaretten uitgezonden worden op TV?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
5.7K

Het beste antwoord

Reclame op TV en radio mogen niet meer uitgezonden sinds 10 maart 1988.

(In de bioscoop mocht het nog wel, dit is als ik het goed heb in 1994 verboden. Maar nogmaals, dit weet ik niet zeker, weet wel dat het later was dan voor TV en Radio)

Zie bron en dan bij
§ 3. Reclame- en sponsoringbeperkingen Artikel 4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vanaf 7 november 2002 werd vrijwel elke reclame-vorm hiervan verboden.

Toegevoegd na 5 minuten:
excuses, begin jaren 90 was het al verboden om in de eu, tv reclame hiervan uit te zenden, in 2002 werd dit nog aangescherpt (ivm andere vormen van reclame)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wet van 10 december 1997 bestraft reclame voor tabak met één jaar cel en 20 miljoen boete.
Sponsoring door de tabaksindustrie van evenementen met wereldfaam, zoals de Formule 1 van Francorchamps, moeten echter kunnen doorgaan tot 31 juli 2003, meent het Arbitragehof.
Op die dag werd tabaksreclame overal in de hele Europese Unie verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf de inwerkingtreding van de Tabakswet van 1988

Toegevoegd na 2 minuten:
(betreft Nederland)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kijk al sinds de jaren '70 tv en ik kan mij sinds 1979 niet herinneren dat er ooit tabaks reclame werd uitgezonden op TV of radio. Wel in de bioscoop .
Op de vrije radio wel en op radio Caroline was in 1979 nog reclame voor Drum te horen.