Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is house (tv serie) op waarheid gebaseerd?

ik wil graag weten of de dingen die erin voorkomen ook echt zo kunnen gebeuren. ik weet dat hij nooit bestaan heeft, maar ik wou weten of het niet fictieve ziektes zijn enzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alle medische zaken die worden behandeld zijn zeker niet fictief. De manier waarop en mate waarin ze voorkomen en vooral hoe tot de oplossing wordt gekomen natuurlijk wel.

In werkelijkheid zal een arts of team niet op deze manier te werk gaan om tot de conclusies te komen. De manier waarop dit bij House gebeurt is een combinatie van een medische soap en een detective.

Dat is interessant, maar de manier waarop dit gebeurd is zeker fictief. House zou als arts in 'werkelijkheid' op deze manier zijn beroep als arts niet uit kunnen oefenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
In andere medische ziekenhuisseries zijn het vaak de aantallen bijzondere afwijkingen, ziektes en trauma's die in de praktijk niet in die mate voorkomen. Wat in ER in een paar afleveringen voorbijkomt, gebeurt in een ziekenhuis vaak in een jaar. Bij House speelt ook de manier waarop tot de conclusie wordt gekomen een bijzondere rol, omdat hierbij de manier van een detective wordt gevolgd.

Samen met het vreemde en arrogante karakter van House levert dat een spannende en interessante serie op.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat betreft de ziektebeelden: Die worden natuurlijk wel wat aangedikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding