Reclamestemmen, mannelijk of beter vrouwelijk?

Ik heb de laatste tijd gelet op reclames die momenteel op tv zijn. Het valt me op dat reclames voor mannenproducten, voornamelijk door mannen zijn ingesproken. Reclames voor vrouwenproducten zijn ingesproken door vrouwen.
Ik snap dat dit gebeurt om de doelgroep aan te spreken, maar is een vrouwenreclame dan minder effectief wanneer ingesproken door een man?
En wat voor effecht heeft het 'geslacht van de stem', bij neutrale reclame's, zoals koffie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd zeer interessant!

Het beste antwoord

Al drink ik geen koffie en ook nooit gedaan ondanks dat ik die reclames al zoooo vaak heb gezien, maakt niet uit, ik vind het gewoon vies. Al denk ik persoonlijk dat ze wel proberen een bepaalde stem te gebruiken voor een bepaald product, bijvoorbeeld koffie vind met zacht van smaak dus een zachte stem, maar denk dat het bij het publiek geen drol uitmaakt of ze het nu van een man of vrouw horen.

Echter klinkt het wel vreemd als een man op TV verteld dat een libresse inlegkruisje lekkerder zit dan een inlegkruisje van Allways, of dat mannen van een vrouw moeten horen welke boormachine het lichtst en snelst in gebruik is. (om maar een voorbeeld te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

is tog logisch dat je bij mannenproduct mannenstem doet je gaat bij lingeriereclame toch geen mannenstem doen of bij make-up

Toegevoegd na 21 minuten:
mannenstem is beter is dominanter en mensen luisteren liever naar een man dan naar een vrouw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Maandverband met vleugels" door een man gesproken....dat werkt niet.
Als een zware mannen stem koffie aanprijst klinkt het een stuk warmer en ruik en proef je de koffie al zowat.
Je moet wel de goede mannenstem hebben dan niet a la Marc-Marie Huijbregts...:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dan wil niemand het meer hebben;p