wat voor praktische toepassing zou je kunnen bedenken voor geur-tv ?

Ooit heb ik eens een soort "speaker" achtige opstelling gezien (voor de pc overigens)
ben er ingestonken, bleek 1 april grap, maar toch ?
als het bestond wat zou je er mee kunnen ?

Toegevoegd na 15 minuten:
met ander woorden voor welke praktische toepassing van geurtv zou je warm lopen ?

14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Informatief/Educatief:
- Wijzen op de gevaren van bepaalde geuren, zoals gassen.
- Onderwijzen welke geuren er verder in de natuur voorkomen.

Entertainment:
- Extra spanningfactor in films: het ruiken gevaarlijke gassen.
- Extra algemene beleving in films: hoe de omgeving ruikt.

En ja, ook het beruchte adverteren zal het als welkome aanvulling van hun arsenaal zien:
- Nieuwe parfums, toiletreinigers, etc.
- Voedsel met geur aanprijzen (kant-en-klaar maaltijden, taart, etc)

Vooral wat deze laatste categorie betreft: reuk is een essentieel zintuig voor de beleving van hoe eten smaakt en geeft vaak al een aardig goede indicatie van hoe iets zal smaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kookprograma's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BBC MasterChef zou ik graag met geur-TV bekijken.
Met smaak-TV ook nog wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idem voor Nigella's Kitchen.
natuurfilms
formule-1 races
sexfilms
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
"xxx natuurfilms "
I knew someone would say this ;)
where wil it end kermit ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is zo raar aan natuurfilms? De geur van het regenwoud, bloeiende heidevelden, de lavendel in de Provence etc.
Ik vraag mijzelf al jaren af, speciaal tijdens lange autoritten, of je geur zou kunnen vastleggen op een cd en hoe je dan die geur zou kunnen (re)genereren. Ik denk niet dat het kan. Nooit. Werkt iemand op GV bij de Chemische Industrie Naarden?

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij niew nadenken over deze vraag: je zou moeten uitgaan van een soort RGB systeem (als voor kleur), maar dan zou je eerst de basisgeuren moeten proberen te vinden.
Lees: Patrick Suesking: Perfume, het verhaal van een moordenaar, of huur de DVD.
Meesterlijk boek.

Toegevoegd na 4 uur:
Warmlopen? Ach het voegt een extra dimensie toe aan de beleving van TV. Sommige warenhuizen doen het al in de winkel. Ik denk dat de adverteerders een gat in het plafond springen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh das makkelijk! Een soort van Beam me up scotty! Maar dan met kookprogramma's! Dus dat je kijkt naar een kookprogramma en aan het einde de kamer gevuld is met de geur van het gerecht dat zojuist naar je toe is gebeamd....