2,5 miljard mensen gaan kijken naar het huwelijk tussen huwelijk william en kate?

dit hoorde ik net bij blauw bloed. is dit een goede inschatting?

lijkt me erg veel namelijk. heel veel grote landen zoals china & iran hebben niet zoveel met dit soort tv dingen. als 2,5 miljard klopt wie kijkt er dan ik welke landen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde 2 miljard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 tot 2,5 miljard zei hij indd. maar dan nog is 2 miljard erg veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is veel maar 4,2 miljard mensen zijn dan toch andere dingen aan het doen ;)
http://www.google.com/publicdata?ds=wb-wdi&met=sp_pop_totl&tdim=true&dl=nl&hl=nl&q=inwoners+wereld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben we het dan over de live uitzending, of ook een eventuele samenvatting in het journaal of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij zei "word gevolgd door" geloof ik, wat duid op live kijken.

Het beste antwoord

Misschien dat 2.5 miljard mensen het op een of andere manier te zien krijgen in bijv. in een televisiejournaal. Maar dat zoveel mensen er LIVE naar kijken lijkt me sterk.

Ter vergelijking: naar de WK finale keken vorig jaar 700 miljoen mensen, voetbal is wereldwijd vele malen populairder dan het Britse koningshuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het WK voetbal is nog niets vergeleken met cricket in Azië. Daar kijken nog veel meer mensen naar. Elk huishouden, man, vrouw en kind volgt er de world cup cricket. Deze maand trouwens gewonnen door India (met in India alleen al 1,2 miljard inwoners waarvan op de baby's na vast iedereen life gekeken heeft).

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat daar bij noord Amerika en Engeland wel heel veel gekeken wordt en de rest van Europa ook wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral Amerikanen houden wel van zoiets, misschien wel omdat ze zelf geen koningshuis hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel europa telt 0,7 miljard mensen waarvan er nooit 100 procent gaan kijken de vs heeft 0,3 miljard inwoners waarvan ook maar een gedeelte gaat kijken. zou een paarhonderd miljoen niet een betere schatting zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
australie = 20 miljoen (0,02 miljard) nieuw zeeland = 4 miljoen (0,004 miljard) zet ook niet echt zode aan de dijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al waren er 2,5 miljard mensen in de genoemde landen, dan nog zou echt iedereen moeten zitten kijken. Alles zou tot stilstand komen vanwege het Britse koningshuis? Ik dacht 't niet.
Gezien de mogelijkheden die de tv biedt met de satelliet verbindingen lijkt me dat niet raar. Engeland heeft belangen over de hele wereld en is een redelijk machtig en bekend land. Dus veel mensen hebben belangstelling in het koningshuis
13 jaar geleden
Denk niet dat de wereld zo wakker ligt van dit huwelijk,meer dan 2 miljard lijkt mij dan serieus overroepen.
13 jaar geleden
Ik denk net als bovenstaand antwoord dat 2,5 miljard echt heel veel is..
Als je eens kijkt naar dit:
"Volgens een Amerikaans onderzoeksbureau is 31 miljoen tv-kijkers veel, maar werden de begrafenis van prinses Diana en de inauguratie van Obama in de VS beter bekeken."
"Het huwelijk van Lady Diana wordt dan ook door zo’n slordige 750 miljoen kijkers via de televisie gevolgd."

Over de hele wereld zal hier wel met grote getallen naar gekeken worden, maar 2,5 miljard lijkt me echt heel erg veel. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onmogelijk.. Als heel Amerika + heel Europa zou kijken zou je ongeveer 900 miljoen kijkers hebben. Dan moet je nog 1,4 miljard van andere continenten vandaan halen, wat voor een huwelijksvoltrekking volstrekt irreeel is. Ik denk dat er hooguit 25 miljoen kijkers zullen zijn. never nooit 2.5 miljard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is wereldwijd wel hele grote belangstelling voor dit huwelijk. Het Britse koninklijk huis is erg geliefd, en bovendien is Elisabeth niet alleen koningin van het Verenigd Koninkrijk, maar ook van Canada, Australie, Nieuw Zeeland en nog zo'n 15 andere kleinere (ei)landen, waaronder Jamaica en de Bahama's.
In die landen van de belangstelling zeer groot zijn, evenals in Amerika en Europa.
Maar 2.5 miljard? Dat lijkt mij wel "wat veel".