Digtale televisie... Waarom de last van het doorspoelen, bij aanvang van een programma. Zijn er geen technische mogelijkheden...

Een vraag die ik me stelde is of het technisch niet mogelijk is een signaal door te sturen naar een digicorder waarbij deze weet dat het programma start, stopt.

Bij het opnemen van digitale tv (mbv. digibox) stelt men steeds voor 5min voor de uitzending en 15min na de uitzending op te nemen. Waarom is dit? Zoals iedereen wel ervaart is dat het doorspoelen, bij aanvang van het programma wel steeds een last is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (1)

oa gedaan voor als een progamma eerder of later begint.
Overigens heb ik daar niet zoveel last van als ik via de GUIDE opneem