Is BVN een nuttige tv-zender op vakantie in het buitenland?

BVN is de publieke tv-zender voor Nederlanders en Vlamingen in het buitenland. Je zou zeggen dat het dan bij uitstek geschikt is voor vakantiegangers.
Maar ik vertoef regelmatig in het buitenland en kijk er al niet meer naar. Je wordt doodgegooid met sportprogramma's en Vlaamse spelletjes en series, terwijl ik liever regelmatig een nieuws- en europees weerbericht zie, hetgeen zéér sporadisch wordt uitgezonden, waardoor ik uitwijk naar CNN.
Voegt BVN iets toe aan onze vakantie of kan deze zender maar beter opgedoekt worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Alleen al om af en toe het NOS journaal te kunnen zien in het buitenland heeft BVN-TV zijn nut bewezen voor mij.
Daarnaast heb ik regelmatig naar "Pauw en Witteman",
"NOVA" en "De wereld draait door" gekeken. Helaas alleen programma's van de Nederlandse en Belgische publieke omroepen maar het voldoet absoluut.

Leuke bijkomstigheid is dat je bij BVN-TV tegelijkertijd de Nederlandse teletekst hebt (als de TV een beetje van deze tijd is, natuurlijk). Je kunt dan direct alle weerinfo
en het laatste nieuws oproepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teletekst geeft de doorslag. Alleen jammer dat 't niet overal werkt.

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk is BVN een nuttige zender, misschien niet voor jou, als vakantieganger, maar daar is hij ook niet voor in de lucht.
BVN is voor vele Nederlanders en Vlamingen het enige wat men in de moederstaal en over het thuisland op TV kan ontvangen met nieuws, taal en cultuur.
Als men niet over de mogelijkheid beschikt om met een Nederlands of Belgisch schotelabonnement naar TV te kijken, omdat men buiten het gebied zit is BVN een uitkomst.
Deze zender wordt wereldwijd aangeboden aan schotelmaatschappijen en kabelaars.
Ik ken mensen aan de andere kant van de wereld die maar wát blij zijn met de ontvangst van BVN en voor verschillende er van is het zelfs de enige mogelijkheid om de moedertaal te blijven horen. Ik weet ook van mensen die hun kinderen aldaar naar de kinderprogramma's van BVN laten kijken om de Nederlandse taal op te pikken (daarom worden er bv om 02.00 uur snachts programmas uitgezonden als Tik Tak en Sesamstraat.
Nee, de zender BVN is écht een noodzakelijke bron in informatie. ook heel veel mensen op de Antillen kijken naar BVN. Één van mijn kinderen woont aan de andere kant van de aarbol en hij is gék op wielrennen. Hij volgt nu alle uitzendingen van het Tourjournaal en de Studio Sportzomer Avondetappe. Als hij niet thuis is, neemt hij ze op en kijkt ze later terug.
Niet zelden, als wij Skypen, is een programma van de NL/B TV het onderwerp van gesprek.

Naast BVN is er natuurlijk op de radio ook de wereldomroep; nét zo belangrijk want in Afrika, Canada, Australië en Nw.Zeeland zijn ook nog legio mensen die BVN niet kunnen ontvangen en dan is de radio hun enige dunne lijntje met het vaderland.

Overigens wordt op één uitzenddag ongeveer 8 keer het journaal uitgezonden, altijd mét w.w.weerbericht (NL en B) dus misschien schakel je op de verkeerde tijd in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BVN voegt niets toe aan je vakantie, maar dat doet geen enkele tv zender eigenlijk! Geniet van je vakantie, en kijk pas thuis weer tv, en mocht je echt een keer wat Nieuws willen zien, koop een krantje!