Hoe worden de stemmen in X factor geteld in de herkansingsronde?

Ik keek net X factor terug. Op het laatst blijven er nog 2 kandidaten over in de herkansing. Die moeten dan nog een keer zingen voor het publiek en de jury. De lijnen om te stemmen gaan dan voor de tweede keer open. De eerste keer was namelijk om te zien welke 5 acts er sowieso door zijn naar de volgende liveshow. Dan worden de lijnen gesloten en worden die 5 acts bekendgemaakt. Dan gaan de lijnen weer open en mag je stemmen op de acts die dus blijven staan en waarvan er dus 2 met de minste stemmen in de herkansing moeten. Nu vraag ik me af, worden de stemmen die bij de eerste keer gegeven zijn ook meegeteld voor het stemmen van de tweede keer (en dan specifiek voor de 2 acts die in de herkansing zitten). Of wordt alles weer op 0 gezet en kun je de tweede keer opnieuw stemmen? Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Nee, de stemmen van de eerste belronde blijven gewoon staan. Die 2e bel-/smsronde is er alleen maar voor om fans de 'noodzaak' van nog een keer smsen in te laten zien. Je kunt je voorstellen dat als je ziet dat je idool niet bij de eerste 5 zit ja onmiddelijk nog een paar keer wilt stemmen. Degenen die de minste stemmen hebben (totaal) worden beoordeeld door de jury. Er wordt dan in principe niet meer naar de stemmen gekeken.