Weet iemand welke programma's in 1961 populair waren?

Televisiefreaks hier? Of mensen met de juiste leeftijd?
Ben bezig met een cadeau voor een kennis die binnenkort 50 wordt. Het wordt een soort jaaroverzicht in de vorm van een adventskalender. Wat mij betreft mogen televisieprogramma's uit 1961 niet ontbreken, maar ondanks veel googelen heb ik nog geen bruikbare site kunnen vinden. Vandaar mijn vraag, weet iemand welke programma's in dat jaar populair waren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
2K

Het beste antwoord

Heb gekeken op de site van Beeld&Geluid van de Publieke Omroep, misschien kun je hier iets mee:

http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik kom zelf uit 1961, maar keek toen nog geen tv (jouw kennis neem ik aan ook niet). In de link hieronder vind je een aantal programma's die in 1961 op tv waren.

Toegevoegd na 1 minuut:
En behalve die link, kun je natuurlijk ook direct kijken op de link voor 1958, 1959 en 1960, want die programma's zullen er meestal in 1961 nog wel geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kun je hier wat vinden, ik weet niet of er echt jaartallen bijstaan en in welk jaar het begint
anneliez
13 jaar geleden
Nou, zo oud ben ik ook nog niet !

Volgens mij hadden ze toen nog maar 1 zender.
Maar wat je zou kunnen doen: je hebt van die boeken die je aan iemand voor z' n verjaardag kan geven uit z'n geboortejaar.
Daar staat dan alles in van dat jaar: nieuws,muziek, film en Tv programma's.
Lijkt mij heel leuk om erbij te geven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader is dit jaar ook 50 geworden. En hij heeft van zn collegas een dvd gekregen met allerlei gebeurtenissen van dat jaar. Het nieuws en belangrijke dingetjes. Tvprogramma's had je denk ik nog niet echt, en als ze er al waren, zou die kennis ze denk ik aan niet gezien hebben.