Waarom is er geen RTL6? Vanwege SBS6? Een aantal vrienden van mij en ikzelf vragen het ons af

Omdat je natuurlijk wel RTL4, RTL5 RTL7 en RTL8 hebt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
2.6K

Het beste antwoord

eerder waren er 3 nederlandse zenders

RTL4 was de eerste commerciele.
er is toen voor de 4 gekozen omdat er al 3 waren.
vervolgens kwam rtl met een nieuwe zender en werd dus 5.

toen kwam ook de sbs groep met een zender genaamd sbs, welke al snel sbs6 werd genoemd omdat dit de 6e nederlandse zender was.

vervolgens kwam er yorin en daarna fox, discovery channel, national geographic, tel selll, kindernet

fox noemde zichzelf in 1999 fox waardoor yorin op 7 werd gezet.

op 9 werd tmf gezet omdat deze zender eerder tmf9 heette.

talpa kwam daarna op 10

maar nu zijn er zoveel zenders dat deze volgorde eigenlijk niet meer relevant is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij zit Veronica al heel lang op 9
Is die dan nog jonger rtl7 en sbs6?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, veronica is een redelijk jonge zender, dit komt vanwege de naamsveranderingen. fox - fox 8 - tv10/foxkids - v8/foxkids - veronica/foxkids - veronica/jetix - veronica/disneyXD door het feit dat fox bij zichzelf een 8 in de naam had gezet kwam dus yorin/rtl7 op 7
tegelijk kwam ongeveer net 5 welke al niet meer op 5 paste.
veel mensen hadden deze op 9 gezet omdat die nog vrij was. zoals ik al zei, tegenwoordig zijn er meer zenders dus klopt de volgorde steeds minder.
het probleem is dat alle zenders nummer 1 tot 9 willen hebben omdat 10 op de afstandsbediening geen knop is. maar er zijn inmiddels tientallen zenders dus is het vechten, en alleen de zenders 1 tot 6 zijn bij iedereen gelijk, daarna wil het nog wel verschillen.

Andere antwoorden (3)

Simpelweg omdat dat teveel opelkaar lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen RTL destijds het huidige RTL 8 kocht. Hebben zij besloten om dit niet RTL6 te noemen omdat zij dit vonden getuigen van grote arrogantie richting SBS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er was voorheen de zender Yorin, toen deze verkocht werd aan RTL Nederland heeft deze zender nog een tijd uitgezonden onder de naam Yorin. In 2005 heeft RTL de zender Yorin opgeheven om op de frequentie van Yorin te starten met een nieuwe zender.
Omdat het cijfer bij veel zenders overeenkomt met het kanaal op de televisie zou er bij RTL6 een probleemzijn aangezien SBS 6 het kanaal 6 op de meeste TV's al verworven had.
De meest logische keuze was dus om toch "vooraan" in de zenderlijst te komen om voor RTL 7 te kiezen.