Krijgen gasten van TV programma's hier een vergoeding voor?

Ik ben wel benieuwd of deze mensen een kleine vergoeding krijgen. Zouden mensen die meedoen aan een programma als "Wie is de chef?" een vergoeding krijgen? Waarschijnlijk worden de ingrediënt kosten wel vergoed en eventuele reiskosten vast ook. Maar zouden ze voor hun deelname ook een vergoeding krijgen? Deze programma's zouden immers zonder deze mensen niet bestaan.

Zouden de BN'ers uit "Sterren Dansen op het IJS" een flinke vergoeding krijgen? En de gasten bij Pauw & Witteman?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
12K

Antwoorden (3)

Bij programma´s als Wie is de chef, kunnen de kandidaten uiteindelijk een prijs winnen, dat is hun 'vergoeding'. Reis- en onkostenvergoeding is er eigenlijk altijd wel.
BN'ers krijgen altijd wel een vergoeding, omdat 9 van de 10 keer dit hun werk is, en dus hun salaris. Dit gaat dan wel allemaal via de manager, niet zo in het handje of gelijk op de bankrekening ;-)
Wat betreft onbekende nederlanders bij bijvoorbeeld Pauw en Witteman, ligt er net even aan wat ze komen vertellen! Komen ze om hun eigen dingen te 'promoten', mogen ze blij zijn dat ze mogen komen. Zijn ze gevraagd door de makers van het programma om iets te komen vertellen, wat niemand anders kan vertellen (bijvoorbeeld een professor die iets ontdekt heeft wat erg belangrijk is), zullen ze zeker een vergoeding krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt af van programma eb zender: 'gasten' bij P&W worden thuis opgehaald en terug gebracht met een taxi. Politici komen vanwege publiciteit. Zgn deskundigen ontvangen een vervgoeding.

acteurs, zangers komen in TV shows ter promotie van film, CD of uitvoering. Dus gratis.

Sterren Dansen medewerkers worden betaald.

Bij Wie is de chef, doen kandidaten mee zonder vergoeding.

Overigens, zenders en omroepen zijn altijd op zoek naar publiek. Ook wel 'klapvee' genoemd. Krijg je ook geen vergoeding voor, alleen een kopje koffie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er heel erg vanaf, ik ben ooit bij een talkshow geweest om iets te vertellen en ik kreeg een fles wijn mee en de reiskosten werden vergoed.
En ooit bij Miljoenenjacht geweest, dan krijg je een complete lunchbox en bij vertrek nog een doosje met dingen van Rituals. Maar ja, daar heb je wel al die loten voor betaald natuurlijk ;p