Maakt Canal Digital misbruik van haar monopolypositie en zou de overheid daar iets aan moeten doen?

Het bedrijf is niet per mail bereikbaar, hanteert een duur 0900-nummer als helpdesk waar ze de kunst verstaan om je lang aan de toeter te houden en gaat zelfs zo ver dat ze je laten betalen voor een vervangende smartcard waar je niet eens om hebt gevraagd. Voor schotelontvangst zijn er volgens mij geen alternatieven en is een dergelijke monopolypositie volgens de Europese wetgeving verboden.

14 jaar geleden
in: Televisie
Antoni
14 jaar geleden
Je bedoelt monopolie(positie). Monopoly is een gezelschapsspel.
Rudolf
14 jaar geleden
Je hebt gelijk. Het moet inderdaad monopolie zijn.

Het beste antwoord

Er is goed nieuws, want er is een bedrijf dat de haalbaarheid toetst om televisiesignalen door te geven via de astra satelliet. Deze mensen werken momenteel met andere applicaties op dezelfde satelliet (SES-Astra). Ik heb bv internet en telefonie van ze via de satelliet. Het is echter voor een klein bedrijf erg moeilijk om op te boksen tegen de gevestigde -vaak machtige- organisaties, en er is altijd groot geld mee gemoeid. In tijden van recessie hebben ze dus dubbel de wind tegen, maar ik kan je garanderen dat er wel degelijk aan gewerkt wordt om het monopolie van (C)analdigitaal omver te werpen.
Overigens heeft Canaldigitaal zich ook inmiddels in België dezelfde dezelfde positie aangemeten als in Nederland onder de naam van TV Vlaanderen. Daar hebben ze exact dezelfde klant-onvriendelijke houding als in NL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ze zijn ook 2 of 3 keer zo duur geworden in een paar jaar tijd en je kan inderdaad nergens anders naar toe. Als je nederlandse tv wilt kijken in je buitenlandse huis heb je geen andere keuze. Dat is wel balen, maar ja er is niks aan te doen. Misschien krijgt ons aller Nelie ze in de smiezen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Er bestaat toch BVN: http://www.bvn.nl/ of is dat niet in alle buitenlanden (al het buitenland?) te ontvangen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar BVN geeft alleen maar een keuze uit de (beste, leukste) programma's van de publieke omroep. Zoiets als TVE, TV5 en zo. En als je ook de commerciële zenders wilt zien, zit je aan Anaal Digitaal vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BVN wordt lang niet door iedereen in het buitenland aangeboden.
Ik ben het helemaal met je eens over de manier waarop CD hun bedrijf runt.
Maar....... er is niemand die een concurrent verbiedt om een soortgelijke dienst aan te bieden. Dat is niet verboden.
AWM
14 jaar geleden
Ja, mijn eerder antwoord is verwijdert (niet duidelijk waarom maar heb bezwaar gemaakt) omdat ik schreef dat ik door die nieuwe kaart nu opgescheept zit met een stuk of 5 pornozenders, waar ik dus echt niet blij mee ben omdat ik kinderen heb en geen idee hoe het kinderslot van de TV werkt.
Dat noemen ze een "extra" bij canal plus.

Ik niet. Want kinderen zappen maar wat af en ik zit daar dus niet heel de dag bij, terwijl er wel 24/7 porno wordt uitgezonden.

Film1 krijgen we niet meer, was vroeger wel.

Schandalige actie van (c)anal plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hoeft die zenders toch niet in het geheugen te laten staan.
Ikzelf heb het meest uitgebreide pakket met filmnet 1-2-3 maar heb maar een stuk of veertig zenders geselecteerd, de rest heb ik allemaal ge-delete.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee hoe dat moet. Handig ben ik met electronica nietwaar..
Hallo

Ik weet niet of het helpt maar ik heb een "normaal nummer "van canal digital.
Canal Digitaal 0900 9325 / 035- 6555666

Groetjes