De zender is in 1977 opgericht en heette toen Pinwheel deze naam werd gebruik tot 1981

Toegevoegd na 27 seconden:
Land Verenigde Staten
Eigenaar MTV Networks
Viacom
Lancering 1 december 1977
1 april 1981
Voormalige namen Pinwheel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent me net voor. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik weten wie die - heeft gegeven met graag duidelijke uitleg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, nu hoor je er pas echt bij, je hebt je eigen minnaar..
Raar dat op het laatste antwoord na iedereen hier een minnetje gekregen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha :P
Pinwheel

"De zender is opgericht in 1977 onder de naam Pinwheel. Deze naam werd gebruikt tot 1981. "
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nickelodeon_(televisiezender)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een + voor jou
In Nederland heette die zender eerst 'Kindernet'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kindernet, ik keek 't vroeger altijd. Dan had je van die pratende beestjes, het waren een soort knuffeltjes, maar ik weet niet meer hoe het heette. Dat is trouwens ook 't enige wat ik me kan herinneren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je het over 8 jaar terug hebt denk ik dat je doelt op DisneyXD (sinds 2011), hiervoor was er Jetix (2005) en hiervoor had je Fox kids(1997).

Hoop dat je er wat aan hebt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien bedoelde je wat er eerst op deze frequentie zat aangezien pinwheel nooit in nederland is geweest.
eerder zat kindernet altijd op de plek waar nu nickelodeon zit.

stuk van wikipedia
[
Eind 2001 werd Kindernet overgenomen door MTV Networks Benelux. In september 2002 ging de zender samenwerken met Veronica en gingen zij samen een kanaal delen, waardoor de uizendingen konden worden uitgebreid tot 19.00 uur 's avonds. Na een dramatische start waarin zij vrijwel alle kijkers verloor, werd de zender in maart 2003 hernoemd naar Nickelodeon. Kindernet was toen nog wel tijdelijk de naam van een peuterblok in de ochtend, maar dat ging na een tijdje Nick Jr. heten.
]

hetzelfde geldt trouwens voor disneyXD, hiervoor heette het JETIX, daarvoor FoxKids en daarvoor volgens mij Fox8, TV10 en V8 voor enkele maanden per naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond Bassie en Adriaan op Kindernet wel leuk. Dus ze hadden nog wel minimaal één kijker .