Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben we in Nederland niet een programma op tv, zoals "How it's made", het programma wat op Discovery Channel wordt uitgezonden?

In zo'n 5 minuten wordt met behulp van een filmpje heel duidelijk uitgelegd hoe bijvoorbeeld chips (eten) wordt gemaakt.

Ik heb de diverse publieke omroepen mailtjes gestuurd met het verzoek dit leerzame en m.i. leuke programma aan te kopen, maar heb helaas nooit een antwoord gekregen.

Zie: http://science.discovery.com/fansites/howitsmade/videos/videos.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien hebben ze er gewoon nog niet aan gedacht, om zo'n programma te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Waarschijnlijk hebben Nederlandse producenten de rechten nooit in handen gekregen voor zulk soort programma's..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Discovery wordt toch ook in Nederland uitgezonden.... ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voegt dat dan toe?
Met wat zoekwerk is er veel in youtube te vinden.

Toegevoegd op 13-06-2009 02:44:27
Klokhuis, en Vraag het aan Willem Wever, vindt ik wel in dat rijtje vallen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlandse TV-makers zijn erg verwend, ze krijgen hun geld toch wel. En de TV is zo commercieel, als het geen amusement is kijkt er niemand en dus wordt er geen kwaliteit geboden. Daarom verdienen ze zoveel. Lang leve het omroepbestel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euh... Waarom zouden ze zo'n programma maken als 't er al is? Verder heb ik niet echt 't idee dat 't zo'n bijzonder populair programma is.

Als je trouwens meer kans op antwoord wilt van de omroepen, kan je beter een ouderwetse papieren brief sturen (misschien ken je die dingen nog van vroeger).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het programma keuringsdienst van waarden laat zien waar producten vandaan komen en hoe ze worden gemaakt. Komt redelijk in de buurt vind ik.

Toegevoegd op 13-06-2009 08:38:46
Volgens mij hebben ze het nog niet over chips gehad, maar dat kan zeker nog komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we dat al hebben. Het wordt op Discovery uitgezonden. Het is zinloos om dat met belastinggeld te dupliceren. Vraag aan je kabelaar om Discovery toe te voegen aan je pakket.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het komt wel op tv hoor je kan het gewoon kijken ik heb het meerdere keren gezien en ja het is heel leerzaam en leuk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh oke is goed
daar heb je geen tv voor nodig.
kijk maar eens op .
www.metacafe.com
en tik howto in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartstikke leuk, zo'n programma, maar er zijn er al zoveel van op discovery channel... de echte motieven zijn alleen te vinden bij de zenders die je hebt gemaild.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding