Waarom zijn in Duitsland Krimi's heel populair?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
Castle
10 jaar geleden
Het is niet alleen in Duitsland maar in heel veel landen. Alleen in Duitsland noemen ze het Krimi's. Hier hebben we die ook naast de bekende CSI's series en de Nederlandse en de Vlaamsche series.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat snap ik dat we hier ook misdaadserie's hebben. Alleen niet (veel) Nederlandse.. Ik maak een werkstuk over Krimi's. Daarvoor wil graag weten waarom in Duitsland die serie's zo goed lopen
Castle
10 jaar geleden
Wat over het algemeen leuk is aan Krimi's is dat mensen zich kunnen binden met de karakters, maar vooral het meedenken is leuk. Wie kan de dader zijn? Bij mij thuis zaten ze daarom al regelmatig in discussie over het wie en hoe en waarom. 'Murder She wrote', colombo (amerikaanse series) deden dat ook. Mensen houden van puzzelen en dit is ook zoiets. Derick, der alte, tatort, etc allemaal regelmatig gezien.

Het beste antwoord

Je geeft aan dat de series / krimi's zo goed lopen in Duitsland, of zo populair zijn. Maar is dat ook zo? Is daar onderzoek naar gedaan?

Bijna elk land heeft zo zijn eigen krimi's uiteraard met een andere (soort)naam. De vraag is meer waarom in het algemeen mensen dit soort series leuk vinden om naar te kijken.

Ik denk dat mensen het spannend vinden om zo'n serie te volgen, het geeft je spanning omdat je meeleeft met de mensen in de serie. Je identificeert je waardoor je ook mede de emoties voelt. Het enige is dat dit veilig achter de tv is, je maakt het niet echt mee. Hierdoor wordt het aantrekkelijker om te kijken; veilige spanning zeg maar.

Ik denk niet dat dat voor mensen uit Duitsland meer werkt of anders werkt. Dit is iets algemeens, het zou kunnen zijn dat ze daar wat betere schrijvers hebben of wat beter de spanning kunnen neerzetten, maar daar zullen de meningen over verdeelt zijn.