Mag RTV Rijnmond nog reclame uitzenden als het een rampenzender is?

Ik vind het persoonlijk erg vreemd en vraag me af of daar regels voor zijn. De reclames worden zo wel bekeken, ook om half twaalf 's nachts...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ik ga er van uit dat dit de eerste keer was dat rtv Rijnmond een rampenzender was, en dat de mensen bij de zender ook niet wisten of het wel of niet kon, maar dat ze de reclame maar wel uitzenden omdat ze:

1. Ze contracten hadden om op die avond die reclame uit te zenden, bv reclame die alleen de dag erna telt, en dat ze bang waren voor de sancties als ze de reclame niet uitzonden.

Bijvoorbeeld: Alleen morgen bij IKEA

2. Omdat bedrijven uren reclame hadden gekocht, en als RTV rijnmond het een avond de reclame niet zou tonen, het hele reclame schema overnieuw moet.

Bijvoorbeeld: Ah heeft 100 reclames gekocht voor maand januari, en je kan er geen 2 tonen in het zelfde reclame blok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat heeft reclame met een rampenzender te maken. Natuurlijk mogen ze dat
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het raar dat dat mag tijdens een ramp. Bij een ramp moet je je concentreren op het nieuws toch? En mensen geruststellen, dat doe je niet door reclame uit te zenden volgens mij...
ronron1212
13 jaar geleden
O dus je blijft dan maar uitzenden over de zelfde feiten
Ja hoor, waarom niet?
RTV Rijnmond is een gewone zender, die is aangewezen om in geval van calamiteiten de luisteraars op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Dan weet je waar je terecht kunt. Zodat niet iedereen gaat bellen voor info naar instanties.

Dat doen ze. En tussendoor gaat het gewone programma door. Als er wat te melden is onderbreken ze hun programma wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor rampenzender wordt je op een onverwacht moment terwijl je ook commercieel bezig bent. Dan kan elkaar bijten. Kan me wel voorstellen dat gaandeweg een ramp je eea zou kunnen bijstellen vwb de inhoud van je reclameboodschappen. Maar eerste prio is zo snel mogelijk goede info de ether inslingeren, daarna eens kijken naar de rest van de zenderindeling.