Als het een 3d film/serie/game betreft (zoals Toy Story 3 die nu in de bioscoop draait) dan kun je vaak hier een artikel vinden: http://features.cgsociety.org/articles/index.php?cat=production

Dan interviewen ze de mensen die mee hebben gewerkt aan de special effects, en vertellen ze uitgebreid welke programma's etc. gebruikt zijn.
Erg leuk om te lezen :)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet dat er een speciale site voor is, maar op de site van een film kun je meestal wel ergens terug vinden welke software gebruikt hebben, je moet dan denken aan programma's als Maya, Modo en Autodesk.
Ook gebruiken veel filmmaatschappijen als Pixar hun eigen software omdat ze deze dan precies kunnen toespitsen op wat zei zelf graag willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb geen idee xD