Tekenfilm over klein vogeltje met slechterik vogel (met de naam Veken), hoe heet die tekenfilm?

Ik ben al tijd op zoek naar de naam van een tekenfilm op videoband over een klein vogeltje met een slechterik vogel veken dat zich afspeeld in 't bos. Volgensmij gingen ze ook nog naar een riool waar dansende kippen in bhs waren. Weet iemand misschien welke film dit is jaren 80 a 90 denk ik dat hij uit moet zijn gekomen
Voor de duidelijkheid de slechterik vogel heet veken(of feeken)

1.4K

Antwoorden (1)

Zou het zo zijn dat de slechterik Fagin heet? Dat klinkt op z'n Engels uitgesproken behoorlijk als veken of feeken Dan zoek je "War of the Birds" uit 1990. De Nederlandse titel is Olivier: Onrust in Vogelland, en deze kwam in 1992 bij ons uit. Maar het is origineel een Deense animatiefilm voor volwassenen, met de titel Fuglekrigen i Kanøfleskoven.
Amadea
7 maanden geleden
Rickomatic
7 maanden geleden
Olivier: Onrust in Vogelland is hem inderdaad. Je bent een held amadea. Dankjewel
Rickomatic
7 maanden geleden
Nu nog de film ergens zien te vinden en digitaliseren
Antoni
7 maanden geleden
@Rickomatic, mijn indruk is dat de film al digitaal beschikbaar is. Zie https://www.lastdodo.nl/nl/items/6234115-olivier-onrust-in-vogelland.