Waarom kijken de kinderen van tegenwoordig naar japanse manga tekenfilms terwijl dommel, foofer de gummiberen en ovide veel leuker zijn?

waarom verdwijnen die leuke tekenfilms toch allemaal van de tv?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Annswers
13 jaar geleden
haha moet erg om je vraag lachen, de Gummiberen zijn geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies dat snap ik ook niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dommel vond ik als kind ook al überstom. Dat zou ermee te maken kunnen hebben, het gaat erom dat de doelgroep het leuk vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gummiberen.. dat zijn toch snoepjes? En ik vind manga niks, maar ken die programma's die hier genoemd zijn niet. Wickie de Viking en Maya de Bij ken ik wel :P (ergens bij de antwoorden genoemd).

Het beste antwoord

Het zal ook te maken hebben met het aankoopbeleid van de televisiezenders. Zo zullen de trends wel gevolgd worden en zullen er minder tekenfilms 'van de oude stempel' worden aangeboden.

Ik zie nog steeds dat kinderen erg veel plezier beleven aan oudere tekenfilms zoals Boes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Over smaak van niet te twisten ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensheid verandert, de maatschappij ook. En daardoor ook de interesses van mensen (kinderen). Deze generatie vind de manga leuker. De volgende generatie weer wat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met name omdat die er niet meer op zijn.

Echter, jij vind vermoedelijk de genoemde series leuk omdat die uit JOUW tijd zijn (waarmee je vermoedelijk jong was eind jaren 80 begin jaren 90).

Ik ben van iets eerder, en vond Wicky de Vicking, Maya de Bij en Bolke de Beer helemaal geweldig. Echter, als ik die serieus nu weer zie, is er eigenlijk ook niet zo heel veel aan (zoals ik Bommel en Gummiberen niks vond omdat ik er al iets te oud voor was).

Bovendien vallen veel moderne series nog best wel mee. Avatar, Fairly Odd Parents en My Life as a Teenage Robot waren eigenlijk vaak best wel leuk. Alleen Spongebob vind ik dan weer minder......

En zo zullen ook onze kinderen zich afvragen waarom hun kinderen naar die stomme series kijken (die we nu nog niet kennen) terwijl zij de series van nu veel leuker vonden.

En wees eerlijk, met Beertje Colargol, Ti Ta Tovenaar en Pipo de Clown doe je al generaties lang geen kind meer echt ene plezier ; alleen ouders kopendat nog uit jeugdsentiment volgens mij. Of echt hele oude series, dat je denkt : bleven ze dáár voor thuis ???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat andere mensen die Japanse manga's veel leuker vinden. Dat jij iets leuk vindt betekend niet dat het een algeheel feit is dat iets leuker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja nee over smaak valt niet te twisten maar ik vind veel tekenfilms best wel geweldadig vergeleken met die van vroeger dus ja ik vind de ouderwetse tekenfilms dan ook veruit de leukste en beste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet steeds agressiever en gewelddadiger. Humor zit er niet meer in. Als je kritisch naar Tom en Jerry kijkt, kun je ook zeggen dat er geweld inzit, maar de manier waarop het gebracht wordt, is onweerstaanbaar grappig en komisch. Dat maakt het verschil.