welke tekenfilmfiguurtje zong `everybody sing that song doodah, doodah...enz?

ik heb meerdere filmpjes gevonden met dit liedje, maar niet wat ik zoek.
iets in mij zegt dat het uit de LooneyTunes is, maar nu begin ik te twijfelen...
ik weet dat de Chipmunks het ook zingen maar dat is niet het origineel.
wie o wie heeft het antwoord....

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Het liedje heet 'Camptown Races' en door sommige ook 'Gwine to Run All Night' genoemd. Het liedje is van Stephen Foster. Het werd gepubliceerd door F. D. Benteen in february 1850. In Loony Tunes en merrie melodies is het tekenfilmfiguurtje Foghorn Leghorn die het regelmatig voor zichzelf zingt of neuriet.
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
En zo ongeveer klinkt het origineel: https://www.youtube.com/watch?v=xsXB8j4GRqI
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja hoor, dit zochten we. dank u wel voor het antwoord
HeerVoldemort
6 jaar geleden
+ idd die grote haan zong dat altijd.

Andere antwoorden (1)

Het liedje "Doodah" is origineel van de band Cartoons uit Denemarken. Dit liedje is uitgekomen in 1998. Het zou goed kunnen dat dit liedje ook is gebruikt in verschillende tekenfilms, maar dat is niet het origineel.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja, dat had ik al gevonden, maar dat bedoel ik dus niet