Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet het stripboek wat gaat over een schrijver?

Als kind (ik ben van '88) was ik gefascineerd door een stripboek wat ging over het leven van een schrijver. Het was geen actie-stripboek, wel een volwassen stripboek had ik het idee. De stijl was aardig serieus, niet zoals robbedoes bijvoorbeeld. De stijl was wat sierlijk, ik kan het niet zo goed uitleggen. Iemand enig idee hoe dit stripboek (of reeks) heet?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jammer dat je niet meer over de inhoud van het boek schrijft. Dat googled wat makkelijker. ;-)

Maar uitgaande van een strip over een schrijver spuugt google de volgende tekst uit:

"(...) Zo hebben Robert Crumb en David Mairowitz een meer dan
geslaagde poging ondernomen om Kafka’s werken én leven te verwerken tot een mooi
geïllustreerde strip met als voor de hand liggende titel Kafka (2005). Deze strip laat
ons niet alleen kijken in het universum van Kafka’s grootste literaire werken, maar
biedt ons ook een frisse kijk op het leven van de schrijver zelf. Het toont ons
bijvoorbeeld een diepere blik op de verzuurde relatie met zijn strenge vader, de
invloed van zijn joodse geloof en zijn gekwelde geest."

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.bol.com/nl/p/kafka-voor-beginners/1001004002639016/
(Lees meer...)
lucius0605
6 jaar geleden
Het heeft een beetje de stijl van de strips va n hanco kolk die nu in de krant verschijnen over die blonde dame.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding